Nový Peugeot 5008 přichází na český trh, překvapil v mnoha směrech
Sice nejezdí bezemisně, ale díky hybridnímu systému umí velmi efektivně šetřit palivo, a to bez dobíjení! A čím nás překvapil? Ubyl jeden Isofix, přesto to autu prospělo. Vůz narostl do šířky i délky, přesto je ve městě obratnější a snadněji manévrovatelný. A největší překvapení? Neuvěřitelně pohodlná sedadla včetně těch ve třetí řadě!
Pojďme si ty zdánlivé paradoxy vysvětlit. Proč je lepší mít o jeden Isofix méně? Původní generace totiž nabízela tři samostatná sedadla, na které se daly umístit tři dětské sedačky s Isofixem. Teď má auto lavici, která je nesmírně komfortní. Lépe se sedí i cestujícím ve třetí řadě, kteří mají díky absenci kolejnic více místa pro nohy.
A druhý paradox, jak může být auto větší a zároveň obratnější a snadněji manipulovatelné? Za to může systém čtyř kamer pokrývajících 360°, jehož součástí jsou i přední a zadní parkovací asistenty, couvací kamera s ostřikovačem a asistent bočního parkování. S tímto systémem se s autem manévruje neuvěřitelně šikovně. Úctyhodné rozměry vozu tak vůbec nepocítíte.
Podívejme se i na to, proč je Peugeot 5008 tak unikátní. Žádný vůz na trhu kombinaci tak dlouhého dojezdu (668 kilometrů) a sedmi míst totiž nenabízí. Dlouhý dojezd vozu poskytuje baterie o kapacitě 96,9 kWh, což model 5008 předurčuje pro dlouhé cesty. Nicméně i přesto se jako správný elektromobil nejlépe cítí ve městě. Tam totiž jízdou bez hluku, zplodin a emisí CO2 přináší nejvíc užitku svému okolí.
I přes veškeré výhody elektrického pohonu volí mnoho klientů vůz se spalovacím motorem. Důvodem je zejména nižší pořizovací cena. Ta se v průměru pohybuje až o třetinu níže než u bateriového vozu. Dalším pádným důvodem pro pořízení konvenčního vozu je nemožnost domácího dobíjení. Proto Peugeot 5008 nabízí spalovací motor v kombinaci s mini-baterií. Tento hybridní pohon se obejde bez dobíjecí infrastruktury. Dobíjí se totiž výhradně rekuperací. Oproti klasickým benzínovým motorům dokáže ušetřit až 15 procent paliva a emisí.
Nakoukněme také do interiéru vozu. Zde je největším překvapením Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná a masážní. Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.
Každý z pasažérů vozu Peugeot 5008 má nárok na maximální komfort, včetně těch sedících vzadu. Uveďme několik důkazů: sedadla druhé řady se dají nezávisle sklápět do pěti různých poloh, do třetí řady se díky unikátnímu systému Easy Access mimořádně pohodlně nastupuje, všechna sedadla ve voze mají nastavitelné opěrky hlavy, komfortní měkké sedáky a vysoká opěradla… A to není všechno! Dále jsou tu různé možnosti sklápění a posunování sedadel, což poskytuje spoustu volitelných konfigurací. Přitom stále zůstává zachována dostatečná kapacita zavazadelníku. Je-li na maximu, dosahuje neuvěřitelných 1815 litrů!
Zdroj: Peugeot