Zázrak to není, ale celkově povedené auto nová Škoda Fabia jednoznačně je. Líbí se nám!

Auto 29. října 2014 | 15:32 — redakce
Dalších 6 fotografií v galerii
Design přímo nadpozemský, jízda na úrovni supersportů a komfort limuzíny? Těžko. Nová Fabia není zázrak, ale auto ušité na míru městskému provozu. / Škoda Auto
Chvílemi to vypadalo, že česká média postihla epidemie „fabiového moru“. Do premiéry daleko, ale o Fabii se psalo, jako kdyby to byla nějaký motoristický zázrak. To támhle na R10 někdo vyfotil maskovaný prototyp, jindy zase Škoda vydala obrázek, kde bylo vidět pouze světlo, pak zase přišla „tajná“ statická prohlídka, o které jsme si mohli přečíst pomalu na celém internetu... Škoda vyždímala z nové Fabie maximum. Jenže jak tohle auto doopravdy jezdí?

Nekonečné napínání a připomínání příchodu nové Fabie způsobilo, že jsme od tohoto auta měli veliká očekávání. A klidně se vsadíme, že jsme nebyli jediní. Nový design, nové proporce, nová technika... První živé setkání napovídalo, že se tu opravdu odehrála revoluce, protože Fabie vypadá strašně dobře. Alespoň pokud se budeme bavit o vrcholných dvoubarevných variantách s velkými litými koly. Mimochodem nic jiného ani na jedné takové mezinárodní prezentaci vidět nebylo. A jestli se musí Fabii něco nechat, tak to je široká nabídka barev a různých kombinací. To se bude líbit.

Kupovat můžete litrové tříválce ze Citigo, čtyřválce 1.2 TSI nebo naftový tříválec 1.4 TDI. Když jsme tak přemýšleli, co si vybereme na testování, položili jsme si otázku. Co by se mohlo nejvíce prodávat? Tříválce budou slabé, diesely budou drahé. Nakonec padla naše volba na slabší verzi 1.2 TSI s výkonem 90 koní. Tenhle motor má výkonu dost a nemusíte sahat tak hluboko do kapsy. Máme klíče, vyrážíme!

Nová Fabia není auto stoprocentně postavené na platformě MQB, částečně vychází ze staré verze a poznáte to hlavně v interiéru. Čert vem veškerá prohlášení o změnách vnějších rozměrů, interiér se po stránce prostoru nezměnil. A jestli jo, tak dost málo. Fabia je sice zvenku širší, ale uvnitř je pořád dost úzká. A je také hodně laciná, když si vezmeme, že jsme seděli v plně vybavených autech. Plasty, všude jsou jenom a pouze plasty, opěrka ve dveřích je tvrdá jako váš stůl. Copak těch pár čalouněných částí vyjde opravdu na tolik peněz?

Drobné rozčarování interiéru ale vzalo za své hned po prvních kilometrech. Fabia je pohodlná. Zaplať pánbůh, že se nikdo nepouštěl do dynamických, sportovních a kdo ví jakých ještě kreací. Škoda postavila auto, které má podvozek jako stvořený pro jízdu po městě, což je revír, kam Fabia určitě patří. A za to bychom rádi inženýrům poděkovali. Přesně takhle má Fabia jezdit. Sice se při rychlejší jízdě houpe, ale koho to bude ve městě zajímat.

Interiér je tichý a podvozek komfortní i na velkých kolech. Jestli budete chtít šetřit a dáte si na auto nějaké menší plecháče, vaše záda vám budou na každé dlažební kostce děkovat, protože pak se do interiéru už nedostane vůbec nic. Motor přidá prvotřídně klidný chod, rozumnou spotřebu (jezdili jsme za nějakých sedm litrů) a solidní dynamiku, která by mohla být dvakrát lepší, kdyby ji nezabily převody dlouhé jak týden před výplatou.

Jaká tedy nová Fabia je z pohledu praxe? Designově může být hodně atraktivní, což se o té předchozí generaci tak úplně říci nedalo. V interiéru je v podstatě stejná, ale jízdně je výrazně pohodlnější. A to je hlavní. Jinak řečeno, zázrak se nekoná, ale pro běžného (nejen) českého uživatel tohle bude výborné, ne-li přímo skvělé auto.
Související články
Další články
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Riziko povodní: Jak minimalizovat potenciální škody na majetku a zvýšit svou bezpečnost

Rekonstrukce kuchyně nemusí být drahá. Zvládnout ji můžete...

Je vám doma nebo v kanceláři horko? Tipy, jak zastavit...

Poradíme, jak vybrat správné umyvadlo pro vaši koupelnu

Jak zabránit blednutí černého prádla při praní?...

Vyrobte si vlastní gel na praní. Je účinnější než ten...

Věděli jste, že pepř dokáže prádlu navrátit barvy a...

Zavřít reklamu