Devět stupňů nestačí, VW připravuje desetistupňový automat. Neujedete kilometr, aby převodovka neřadila...

Auto 23. listopadu 2014 | 11:12 — redakce
Říká se, že by se nic nemělo přehánět. Už devítistupňový automat zavání zbytečností, ale podle některých je devět stupňů pořád málo! / Volkswagen
EU a její emisní limity mají za výsledek různé technické vychytávky. Třeba dvanáctiálcové Mercedesy vybavené systémem start/stop, nebo situace, kdy shodou okolností opět Mercedes nasadí jako standard do auta miniaturní palivovou nádrž, tím ušetří pro oficiální měření hmotnost a sníží emise, aby v rámci příplatkové výbavy nabídl za příplatek 0 Kč nádrž normální. A pokračujeme dále.

Automobilky zjistily, že se dá nějaký ten gram ušetřit také tím, že nasadíme vícestupňovou převodovku, která má těsněji poskládané převody a díky tomu pak motor pracuje ve vhodnějších otáčkách. Z pohledu produkce emisí samozřejmě. Do padesátikilometrové rychlosti vám sice automat přeřadí asi tak zhruba čtyřikrát nebo pětkrát, ale takový už je život. Současným rekordem je devítistupňová převodovka, kterou najdete v Range Roveru Evoque nebo Jeepu Cherokee. Volkswagen ale půjde ještě dále a u nové generace Golfu představí desetistupňový automat.

Dostanete ho v případě, že koupíte GTI, GTD a R. Nejvýkonnější verze, které produkují nejvíce emisí. Převodovka má být údajně stejně velká jako současné sedmistupňové DSG a zvládnout má točivý moment o velikosti až 550 Nm.

Pro zákazníky to není úplně dobrá zpráva, protože aktuální osmi a devítistupňové převodovky mají u některých motorů tu nepříjemnou vlastnost, že neustále řadí. A to i na dálnici. Tam, kde při 130 km/h bohatě dříve všem stačila šestka, se teď pojede na devítku (nebo desítku), ale jakmile potkáte lehčí kopec, bude se muset řadit dolů, klidně na tu šestku. A hned potom, aby se šetřilo, vám automat postupně naskládá zpět vše až po desítku. Takhle to jde pořád dokola.

Nový Golf se má představit už v roce 2017, což je další věc hodná pozornosti. Současná generace dorazila v roce 2012. Příští rok je v plánu facelift a už po pěti letech konec. Jen aby se nestalo, že ta „nová generace“ bude nakonec větší modernizace.
Související články
Další články
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Riziko povodní: Jak minimalizovat potenciální škody na majetku a zvýšit svou bezpečnost

Chtěli byste vědět, jaká zima nás letos čeká? Sledujte...

5 chyb při výběru AKU nářadí, kterým se musíte vyhnout

Jak vytvořit dokonalou zahradní oázu: Tipy a triky

Jaké jsou výhody běhu? Fakta a mýty o tomto sportu

Co můžete očekávat, když přivedete dítě do domácnosti se...

Jak správně prát tenisky v pračce, aby se nezničily ani boty...

Zavřít reklamu