Tata Nano jako čistokrevný supersport s výkonem 230 koní? I takové věci jsou v Indii možné.
Auto
12. prosince 2014 | 07:56
—
redakce
Další 3 fotografie v galerii
Může být Tata Nano nejrychlejším indickým hatchbackem? Ano, po úpravě od J.A. Motorsports určitě může! / motoroids.com
Rikši a všemožné tříkolky jsou v Indii doslova legendární. Ambice nahradit tento způsob dopravy mělo vozítko Tata Nano, které hodlalo oslovit zákazníky velmi nízkou cenou vykoupenou ale absencí veškeré výbavy. Od tohoto auta nikdo nemohl očekávat nic víc než přepravu z místa A do místa B. O nějakém sportovním svezením nemohla být nikdy řeč. Až do teď.
V Indii se představila Tata Super Nano, která je údajně nejrychlejším indických hatchbackem. Vše mají na svědomí hoši od J.A. Motorsports. Ti vyhodili původní slaboučkou jednotku a místo toho nasadili do auta benzinovou třináctistovku s výkonem 230 koní při 10 000 ot./min. Točivý moment je 190 Nm a poměr výkonu k hmotnosti více než zajímavý.
Zrychlení z nuly na stovku se dostalo pod šest sekund, maximální rychlost zatím testována nebyla. Omezovač při testech nedovolil více než 160 km/h, ale problémem by údajně neměla být ani hranice 200 km/h.
Super Nano samozřejmě dostalo také úplně jiný podvozek, bezpečnostní klec a další drobnosti, které se mají postarat o to, aby se řidič v autě hned nezabil. Svezení to musí být každopádně dost zajímavé už kvůli tomu, že je motor jednoduše uložen v kabině hned za sedadly řidiče a nekryje ho vůbec nic.
V Indii se představila Tata Super Nano, která je údajně nejrychlejším indických hatchbackem. Vše mají na svědomí hoši od J.A. Motorsports. Ti vyhodili původní slaboučkou jednotku a místo toho nasadili do auta benzinovou třináctistovku s výkonem 230 koní při 10 000 ot./min. Točivý moment je 190 Nm a poměr výkonu k hmotnosti více než zajímavý.
Zrychlení z nuly na stovku se dostalo pod šest sekund, maximální rychlost zatím testována nebyla. Omezovač při testech nedovolil více než 160 km/h, ale problémem by údajně neměla být ani hranice 200 km/h.
Super Nano samozřejmě dostalo také úplně jiný podvozek, bezpečnostní klec a další drobnosti, které se mají postarat o to, aby se řidič v autě hned nezabil. Svezení to musí být každopádně dost zajímavé už kvůli tomu, že je motor jednoduše uložen v kabině hned za sedadly řidiče a nekryje ho vůbec nic.
Související články
Nový Peugeot 5008 přichází na český trh, překvapil v mnoha směrech