Dojezd elektromobilů větší než 160 km? Podle studie INFORMS nesmysl.
O studii se postarala organizace Institute for Operations Research and the Management Sciences (zkráceně INFORMS), která zpracovala data od více než 36 000 řidičů. V průměru řidiči najeli během jednoho dne 65 kilometrů, celkově byla studie uzavřena s tím, že si drtivá většina vystačí s auty nabízejícími dojezd 135 kilometrů.
Podle INFORMS je obecně elektromobil s dojezdem přes 160 kilometrů zbytečný, přestože lidé vyšší dojezd chtějí. Údajně jde pouze o falešný pocit stísněnosti. Od klasických motorů jsme zvyklí na dojezd přes 500 km a když svítí na displeji palubního počítače jenom 100 km, jsme přý z toho zbytečně nervózní. Je docela zajímavé, kolik podobných studií už nám bylo prezentováno. Jednou Toyota říkala, že průměrnému Evropanovi stačí na městské popojíždění dojezd 20 kilometrů, jindy jiná značka tvrdila cosi o 40 km, pak přispěchala třetí automobilka s vlastní studií udávající jako nejvhodnější dojezd 120 km. Nikoho určitě nepřekvapí, že za prezentací podobných studií hned následovalo představení nového automobilu s dojezdem přesně odpovídajícím výsledkům.
Faktem ale je, že v současné době prodávané elektromobily typu Nissanu Leaf, VW e-up!, e-Golf nebo BMW i3 s dojezdy od 120 do 180 km vám budou na jeden den cestování po městě stačit s velkou rezervou.