Koncepty z doby krále klacka: Lotus Etna bylo BMW i8 z roku 1984.
Začít můžeme od karoserie. Ta je placatá, tvarově velmi čistá a postaral se o ní sám Giugiaro. Provedení a čistý design znamenal už v roce 1984 součinitel odporu vzduchu 0,29 (aktuální BMW i8 má 0,26). To ale není to nejzajímavější. Karoserie totiž není kovová, je vyrobena (respektive byla vyrobena) z plastu. Jenže ani tím podobnost nekončí. Různé pokrokové materiály totiž tvůrci použili i pro pomocné rámy. A kromě jiného došlo také na něco, čím se současné BMW hodně chlubí - CFRP, což je plast vyztužený karbonovými vlákny. Ano, i takové materiály Etna používala.
Tím už podobnost končí, protože Lotus Etna dostal k pohonu klasický motor. Šlo o čtyřlitrový osmiválec disponující výkonem 320 koní. Lehkému autu toto stačilo ke zdolání stovky v čase pod pět sekund a k maximálce 293 km/h. Zrychlení je mimochodem na úrovni BMW i8, maximální rychlost Etny je vyšší. Už tento koncept také používal nastavitelné tlumiče.