To je ona! Nová Škoda Superb se představila v pražském Karlíně. Tohle auto se opravdu povedlo.

Auto 18. února 2015 | 07:26 — redakce
Loading...
Výborný design, prostorný interiér, obří zavazadelník a v každé verzi maximálka přes 200 km/h. Nový Superb je tady. / Škoda Auto
Dlouhému odhalování je definitivně konec. Škoda včera na slavnostním večírku, kterého se mimochodem zúčastnil třeba Michal David nebo Karel Gott, představila svou vlajkovou loď. A představení to bylo skutečně působivé. Jako doprovod při odhalování hrála Česká filharmonie skladbu Škoda Superb Syphony složenou přímo pro tuto příležitost. Ale zpět k důležitějším věcem.

Jak se vědělo dopředu, novinka dostala coby svůj základ platformu MQB, na které stojí řada jiných aut koncernu Volkswagen. Nejdůležitější změnou oproti současné verzi je o plných osm centimetrů zvětšený rozvor náprav a také širší rozchod kol. Zároveň se zkracovaly převisy, takže auto už nevypadá jako jezevčík. Design jako takový se měl více přiblížit karoserii typu kupé. Podle našeho skromného názoru jde o nejhezčí Škodu za poslední dobu. Vybírat si budeme ze čtrnácti barev karoserie a k dispozici budou až devatenáctipalcová litá kola.

Delší rozvor a větší rozchod kol přirozeně neznamená nic jiného než prostornější interiér. Především co do šířky Škoda slibuje zajímavé nárůsty. Vpředu by to měly být čtyři centimetry k dobru, vzadu dokonce téměř sedm centimetrů. Ještě lepší to je pak i s prostorem pro nohy, což je kapitola, se kterou Superb nikdy problémy neměl. Vzadu se budete moci rozvalovat a sedět s nohou přes nohu. Místa pro vaše kolena je tolik, že byste museli mít tak 2,5 m na výšku, abyste se s koleny vůbec dostali do kontaktu s předním opěradlem. Škoda říká, že interiér nabízí nejvíce místa ve své třídě. Dá se tomu věřit.

A pak tu je další silná stránka - zavazadelník. I ten se zvětšoval. Ve srovnání s druhou generací má o třicet litrů více, takže jsme se dostali už na 625 litrů. Sklopením zadních opěradel získáte 1760 litrů. Superb se ale musel v rámci výrobních úspor rozloučit se systémem dvojitého otevírání pátých dveří. Nová generace už je výhradně liftback.

Tím nejlevnějším, co si budete moci pořídit, se stane benzinová jedna-čtyřka TSI s výkonem 125 koní. Nový Superb ale bude relativně lehký (1,3 t) a dostane vytříbenou aerodynamiku, takže i tento nejlevnější motor pojede podle oficiálních tabulek přes 200 km/h a stovku zvládne za solidních 9,9 s.

Pro náročnější je připravena čtrnáctistovka s výkonem 150 koní, případně můžete sáhnout po 1.8 TSI (180 k), dvoulitru TSI (220 k) nebo vrcholu celé nabídky, což je 2.0 TSI 4x4 s maximálním výkonem 280 koní, stovkou za 5,8 s a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Kdo chce pod kapotou šestiválec, ten si musí pořídit dosluhující Superb, protože ten nový šest válců nedostane.

V případě dieselů počítá nabídka s trojicí motorů, kdy tím základním je 1.6 TDI s výkonem 120 koní, prostřední možnost představuje 2.0 TDI (150 k) a vrcholem je opět dvoulitr s maximem 190 koní. Dvakrát přeplňovaný dieselový dvoulitr naladěný na 240 koní, který se představil v novém Passatu, zde nehledejte.

Nový Superb teď zamíří na autosalon do Ženevy, kde proběhne výstavní premiéra, zhruba v červnu by se měl začít prodávat. A pokud vás zajímá kombi, máme dobrou zprávu. Přijde ještě letos.
Související články
Další články
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Užijte si vzácný čas s rodinou na dovolené snů: Bílé bláže, blankytně modrá voda i fascinující podmořský svět - to jsou Maledivy

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte...

Dlouhá cesta může být pro dítě utrpením, nová auta ale...

Dokonalé prázdninové letovisko? Plážové ráje Bodrumu...

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Zavřít reklamu