Další technické podrobnosti o novém Jaguaru XE jsou tady. Nový sedan má být neskutečně úsporný.
Nový Jaguar XE bude téměř celý vyrobený z hliníkových slitin. Přesně řečeno podíl tohoto lehkého moderního materiálu činí 75 %. Zbytek obsáhne ocel nebo hořčíkové slitiny. Jaguar si dal za cíl dosáhnout velmi nízké hmotnosti a použití hliníků je v tomto snažení celkem užitečným pomocníkem. Aby toho nebylo málo, upozorňuje automobilka na nové typy slitin, které budou vůbec poprvé použity právě u XE. Jde třeba o slitinu s vysokým obsahem recyklovaného hliníku.
Nízká hmotnost znamená nízkou spotřebu, která byla při vývoji nového modelu dalším z cílů. Kromě snižování váhy se také snižovalo tření. O pohon se postarají nové motory, přičemž tím nejúspornějším bude naftový dvoulitr. Oproti stávajícímu dieselovému čtyřválci bude jeho tření o sedmnáct procent nižší. Dosaženo toho bylo řadou úprav včetně například regulované funkce olejového čerpadle nebo vodní pumpy. Obě tyto zařízení budou fungovat pouze tehdy, pokud to bude potřeba.
Sečteno a podtrženo, nejúspornější verze osazená velmi pravděpodobně manuální převodovkou nabídne kombinovanou spotřebu pod hranicí čtyř litrů. XE se tak má stát zajímavým modelem i z pohledu fleetových zákazníků. Na druhou stranu se můžeme už teď těšit na vrcholnou verzi osazenou kompresorem přeplňovaným šestiválcem, který se sem přestěhoval z roadsteru F-Type.
Jestliže vás XE zajímá, poznamenejte si do svých diářů, kalendářů, upomínek nebo čehokoliv jiného datum osmého září. Na tento den mají u Jaguaru naplánované oficiální představení, které proběhne v Londýně.