Letošní Ženeva je hlavně o supersportech. Podívejte se na patnáct nejzajímavějších exemplářů.
Pro tentokrát jsme ale vynechali všechny ty ostré hatchbacky, kterých je na autosalonu také poměrně hodně. V galerii najdete pouze čistokrevné supersporty. Některé jsou takové řekněme reálnější, jiné elektrické a pak tu máme kategorii sci-fi, kam zcela určitě patří Koenigsegg Regera.
Právě Regera je jednoznačným králem letošního autosalonu. Tohle auto má totiž 1800 (ano, slovy osmnáct stovek) koní a na kola posílá 2100 Nm. Tyhle zběsilé parametry vyprodukuje vůz díky tomu, že má zcela revoluční systém pohonu. Jde o hybrid, který kombinuje pětilitrový osmiválec a tři elektromotory. V autě ale není převodovka, tu nahrazují dva elektromotory. Pokud se řidič rozhodne využít potenciál auta naplno, spalovací motor se připojí ke kolům přímo.
Zní to složitě, ale má to dvě zásadní výhody. Zaprvé je auto lehčí, protože převodovka, která by snesla takový výkon, by musela být obrovská, zadruhé lze právě díky absenci převodovky nastavit motor na neuvěřitelné parametry. Pár čísel? Regera dá stovku za 2,8 s, zrychlení z nuly na 400 km/h trvá dvacet sekund a ze 150 km/h na 250 km/h se rozparádí za 3,2 s. UF!