Ekologie zvítězila. Porsche Boxster přešlo v rámci faceliftu na čtyřválcové přeplňované motory. Držme minutu ticha za původní skvělé šestiválce.
Auto
27. ledna 2016 | 11:46
—
redakce
Další 4 fotografie v galerii
Čtyřválcové Porsche Boxster? Ano, není to vtip, je to realita. Bohužel... / Porsche
Je to pořád dokola. Ekologie, životní prostředí a hlavně emisní limity. Kvůli nim se zmenší motory, které dostanou větší výkon a papírově lepší spotřebu založenou na naprosto nereálných evropských testech, které vůbec neodpovídají praxi. Jenže tak je systém nastaven a automobilky se tomu musí přizpůsobit. A tyhle emisní testy lépe plní přeplňované motory, což už nás stálo mnoho skvělých jednotek. Naposledy šestiválce používané v Boxsteru.
Ten prošel faceliftem, teď se jmenuje Porsche 718 Boxster a místo skvělých atmosférických motorů dostal dvě nové přeplňované jednotky. Ta slabší má objem dvou litrů a výkon 300 koní, silnější 718 Boxster S má o půl litru větší motor a o padesát koní více. Přirozeně jsou obě verze ve srovnání s těmi původními rychlejší a tabulkově skoro o litr úspornější.
Uvidíme, jaká bude praxe. Dá se ale očekávat, že bude velmi podobná tomu, co se stalo v rámci faceliftu s Carrerou, která si sice nechala šestiválec, ale ten se zmenšil a také dostal přeplňování. Auta to budou zajisté rychlá, ale v praxi si řeknou v podstatě o stejný příděl paliva jako původní atmosféry a motory nebudou mít takové „koule“ jako dříve.
Kromě ekologie má příchod 718 Boxster se čtyřválcovými motory ještě jeden rozměr. Starý Boxster se šestiválci byl tak dobrý, že ohrožoval Carreru. Teď budou oba modely jednoznačně oddělené.
Ten prošel faceliftem, teď se jmenuje Porsche 718 Boxster a místo skvělých atmosférických motorů dostal dvě nové přeplňované jednotky. Ta slabší má objem dvou litrů a výkon 300 koní, silnější 718 Boxster S má o půl litru větší motor a o padesát koní více. Přirozeně jsou obě verze ve srovnání s těmi původními rychlejší a tabulkově skoro o litr úspornější.
Uvidíme, jaká bude praxe. Dá se ale očekávat, že bude velmi podobná tomu, co se stalo v rámci faceliftu s Carrerou, která si sice nechala šestiválec, ale ten se zmenšil a také dostal přeplňování. Auta to budou zajisté rychlá, ale v praxi si řeknou v podstatě o stejný příděl paliva jako původní atmosféry a motory nebudou mít takové „koule“ jako dříve.
Kromě ekologie má příchod 718 Boxster se čtyřválcovými motory ještě jeden rozměr. Starý Boxster se šestiválci byl tak dobrý, že ohrožoval Carreru. Teď budou oba modely jednoznačně oddělené.
Související články
Nový Peugeot 5008 přichází na český trh, překvapil v mnoha směrech