Rolls–Royce se vrací k zakázkovým karosériím. Podívejte se na unikátní vůz inspirovaný křivkami jachet
Rolls–Royce koncem roku představil koncept 103EX, který měl připomenout věhlasnou tradici zakázkových karoserií. Koncept tak zajisté inspiroval i jednoho ze zákazníků Rolls–Royce, který ovšem přišel do továrny se svou vlastní vizí.
Od pouhého nápadu k „Sweptail“
V roce 2013 byl Rolls-Royce osloven jedním ze svých stálých zákazníků s velmi specifickým požadavkem. Znalec a sběratel jedinečných, na zakázku vyrobených děl, jako jsou superjachty a soukromá letadla, přišel do Rolls-Royce, aby realizoval svou vizi jedinečného luxusního automobilu, který bude jako žádný jiný.
Výsledkem 4 roky trvající práce je obrovské dvoumístné kupé, které vyniká silným kontrastem mezi mohutnou obdélníkovou přední maskou a neobvykle zúženou zadní částí.
Představení nového vozidla proběhlo na autosalonu Concorso d’Eleganza kde ho výkonný ředitel Rolls–Royce, Torsten Müller představil se slovy: „Sweptail je opravdu impozantní vozidlo“. A musíme uznat že je to skutečně tak jak říká.
Jedním z nejpozoruhodnějších prvků tohoto honosného automobilu je naprosto čistá skleněná střecha, která je podle výrobce nejsložitějším a také největším skleněným dílem karoserie, který kdy do vozidla montoval.
V interiéru vozu jsou ručně vyrobené dřevěné prvky a speciálně upravená palubní deska Rolls-Royce, která klade maximální důraz na jednoduchý design. Většina ovládacích prvků byla přemístěna do ústraní, aby nenarušovala koncepci celého interiéru. Jediným výrazným prvkem tak zůstaly ručně vyrobené hodiny z nejtenčí makasarové dýhy.
Středový panel automobilu taktéž obsahuje pouze jediné tlačítko. Po jeho stisknutí se otevřou dvířka, které posádce odkryjí oblíbené šampaňské spolu se dvěma nachlazenými sklenicemi.
Registrační značka vozu „08“ je vyražena přímo v zadní části karoserie a na přední masce chladiče z leštěného hliníku, jak si můžete prohlédnout na fotografiích v galerii.
Cena tohoto na zakázku vyrobeného vozidla je 13 milionů dolarů (v přepočtu kolem 310 milionů korun), což z něj v současné době dělá nejdražší automobil na světě.