Downsizing nezná mezí. Volvo představilo motor s dvojicí turbodmychadel a elektrickým kompresorem.
Aktuálně představený koncept High Performance Drive-E vychází z nových motorů švédské automobilky, má ale unikátní systém přeplňování. Kromě dvou turbodmychadel zde pracuje ještě elektromotor, který pohání kompresor a tím usnadňuje turbodmychadlům práci, respektive je nutí k ještě vyšším otáčkám.
Výsledkem bude okamžitá odezva na sešlápnutí plynu, protože se turbodmychadla rychleji roztočí, a samozřejmě také vysoký výkon. Volvo slibuje 450 koní, což je na čtyřválcový dvoulitr opravdu hodně. Zatím ale ještě nejde o hotovou věc, která by se měla montovat do sériových automobilů.
Doufejme, že švédští inženýři nic nepodcení. Ona taková oprava takto složitého systému přeplňování nebude úplně jednoduchá záležitost.