Koenigsegg One:1 je moc výkonný na to, aby získal registraci pro provoz v Německu. To jsou ale věci...
Auto
04. listopadu 2014 | 17:30
—
redakce
Jsou věci, které vás rozpálí na maximální možnou míru. Jako když si koupíte Koenigsegg, se kterým nemůžete jezdit, protože nelze zapsat do registru výkon auta. / Koenigsegg
Do Německa byl dodán první exemplář švédské rakety, která se jmenuje Koenigsegg One:1. Jestli se novopečený majitel těšil, až usedne za volant, tak ho zajisté čekalo drobné zklamání. Auto totiž nemůže být prozatím přihlášeno do provozu. Proč? Je prostě moc výkonné.
Celý problém má takový charakter českého kocourkova, ale evidentně i v sousedním Německu je možné vše. Výkon tohoto auta totiž činí přesně 1000 kW, což je fakt hodně. Bohužel pro dotyčného majitele je německý registrační systém nastaven tak, že zná pouze výkony do 999 kW. Koenigsegg One:1 tím pádem nemůže vyrazit na silnice do doby, než technici systém upraví i na takto výkonná auta.
Mimochodem poměr hmotnosti k výkonu je u Koenigseggu 1:1, což naznačuje název One:1. Akcelerace z nuly na 400 km/h trvá dvacet sekund, za méně než deset sekund naopak auto zastaví z rychlosti 400 km/h. To musí být síla...
Celý problém má takový charakter českého kocourkova, ale evidentně i v sousedním Německu je možné vše. Výkon tohoto auta totiž činí přesně 1000 kW, což je fakt hodně. Bohužel pro dotyčného majitele je německý registrační systém nastaven tak, že zná pouze výkony do 999 kW. Koenigsegg One:1 tím pádem nemůže vyrazit na silnice do doby, než technici systém upraví i na takto výkonná auta.
Mimochodem poměr hmotnosti k výkonu je u Koenigseggu 1:1, což naznačuje název One:1. Akcelerace z nuly na 400 km/h trvá dvacet sekund, za méně než deset sekund naopak auto zastaví z rychlosti 400 km/h. To musí být síla...
Související články
Nový Peugeot 5008 přichází na český trh, překvapil v mnoha směrech