Automobilové výstavy vstávají z popela. Prague Car Festival přilákal na výstaviště 25 tisíc lidí

Auto-moto 21. listopadu 2021 | 14:54 — nov
Pandemie zasadila mezinárodním autosalonům fatální ránu. Nejvýznamnější evropský automobilový veletrh v Ženevě se nekonal už dva roky po sobě a už bylo oznámeno, že nebude ani v roce 2022. Tato každoroční přehlídka novinek byla ještě nedávno považována za neprostou nezbytnost pro každou automobilku. Tedy, kdo nevystavoval v Ženevě, jakoby nebyl.
Loading...
Na Prague Car Festivalu se ukázalo, že po výstavách aut je obrovský hlad / Peugeot

Dnes je ale všechno jinak. Důvodem ke zrušení v příštím roce jsou totiž nejen covidové restrikce, ale hlavně nezájem automobilek. „Bez světových premiér se tentokrát obejdeme,“ hlásí představitelé značek. A jak jsou na tom potenciální zákazníci a milovníci rychlých kol? Ti nezájem o návštěvu autosalonů nepociťují, naopak! Ukázalo se to například o posledním říjnovém víkendu na Prague Car Festivalu v Letňanech. Výstaviště doslova praskalo ve švech.

„Zájem o novou rozšířenou podobu výstavy Prague Car Festival, která sjednotila oblasti tuning, racing a classic pod jednu střechu, předčil očekávání i samotných organizátorů. Během víkendu akci navštívilo přes 25 000 návštěvníků, kteří mohli vidět více než 800 unikátních exponátů v 6 halách i na venkovní ploše výstaviště PVA Expo Praha,“ zhodnotil akci její pořadatel Martin Apeltauer. 

Na Prague Car Festivalu se ukázalo, že po výstavách aut je obrovský hlad. Před branami výstaviště se linuly nekonečné fronty, rozlehlé parkoviště bylo už brzy odpoledne zaplněné do posledního místečka a fast foodové stánky byly kompletně vyjedené už před polednem. Návštěvníci však byli nadšení. A není divu! K vidění byly stovky aut, ukázky jízdy, zážitkové jízdy se supersporty, zajímaví hosté, mezi nimž figurovali například první český kosmonaut Vladimír Remek, pilota formule F1 Tomáše Enge nebo vítěz Peugeot Rally Cupu René Dohnal… Na výstavišti panovala skvělá atmosféra. Návštěvníci nešetřili chválou.

A jak průběh akce hodnotili vystavovatelé? „Rozhodli jsme se využít příležitosti a odhalit na Prague Car Festivalu v české premiéře náš zcela nový model, Peugeot 308,“ řekl ředitel značky Peugeot Marco Venturini a dodal: „Naše novinka byla po celý víkend v obležení návštěvníků. Jedná se o jediný exemplář, který je v současné době v Česku. Další dorazí koncem roku a od ledna 2022 budou nové vozy Peugeot 308 ve všech našich showroomech. Na Prague Car Festivalu jsme si ověřili, že můžeme čekat vřelé přijetí klientů a velký zájem, naše účast zde v Letňanech se nám tedy rozhodně vyplatila.“ 

Česká premiéra v Letňanech Peugeotu 308 aspoň částečně vynahradila to, že jako jediný z významných modelů značky neměl světovou premiéru na žádném z mezinárodních autosalonů. Toto privilegium, které si dříve novinky automobilky dopřávaly běžně, mu bylo vinou pandemie odepřeno. Jak česká premiéra novinky vypadala, napoví toto video:

Naopak jiné exponáty si na festivalu připomněly své roky největší slávy. To byl případ legendárního Peugeotu 206 WRC. Vůz, který diváci o uplynulém víkendu mohli spatřit, v minulosti vozil doslova ikony rallye, jako jsou dvojnásobný mistr světa v rallye Marcus Grönholm nebo mistr Evropy Renato Travaglio. Tento slavný exemplář odkoupil v roce 2014 Štěpán Vojtěch a v dílnách Federal Cars v Liberci ho repasoval a připravil pro závody na českých rallyových tratích.

Pokud jste Prague Car Festival letos propásli, můžete to napravit v příštím roce. Už teď totiž pořadatelé slibují, že se v roce 2022 vrátí, a to s neméně atraktivní expozicí.

 

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Nový premiér zhodnotil situaci v Česku. Držte nám palce, prosí občany

Tmavé skvrny u oken neznačí nic dobrého. Zasáhněte včas,...

Nejrychlejší a nejúčinnější způsob, jak uklidit celý...

Vymalujte strop jako profesionál, aniž byste postříkali sebe...

Ucpané a zapáchající odpady. Vyřešte tento problém za pár...

První adventní víkend je tady. Připravte svůj domov včas na...

Rozdíly v péči o kuchyňská prkénka jsou obrovské....

Zavřít reklamu