Ekologické nesmysly v praxi: Francie chce, aby se po tamních dálnicích jezdilo pouze 90 km/h!

Auto 21. srpna 2015 | 06:50 — redakce
Ve Francii rozjíždějí ekologické nesmysly ve velkém. Po vyhození peněz za podporu dieselů, které už teď ale Francie na svých silnicích nechce, má Ségoléne Royal další skvělý eko-nápad. / wikipedie
Evropa, a některé evropské státy speciálně, se brzy z té nehorázné snahy o co nejeekologičtější provoz automobilů jednou dočista zblázní. Někde totiž nestačí, že se vymýšlí různé předpisy Euro, které se navíc stále zpřísňují, někde prostě chtějí jít tomu ekologickému štěstíčku naproti. A občas to vypadá, že už ekologicky zaměření politici neví, jakou další blbost by mohli vymyslet.

Třeba francouzská ministryně životního prostředí Ségoléne Royal se ve středu nechala slyšet, že je velice důležité, aby se na dálnicích vedoucích v blízkosti měst snížila rychlost ze stávajících 130 km/h/120 km/h na devadesát, protože to přinese zásadní vylepšení životního prostředí právě v dotčených městech. Tedy přesně řečeno jde o to, aby starostové daných měst co nejrychleji získali zákonnou oporu pro snížení rychlosti.

Zatím ještě není úplně jasné, jak bude tahle novinka vypadat. Především bude zajímavé sledovat, na jakou vzdálenost od města se bude takové opatření vztahovat. Každopádně jde o další zcela nesmyslný ekologický návrh, protože jak správně říkají kritici francouzského návrhu, nic zásadního se tímto nezmění, protože hlavní problémy působící znečištění ve městech jsou někde jinde.

Ale to samozřejmě nikoho nezajímá, protože Ségoléne Royal řekla a tak to také bude. Jen si to představte, jezdit po dálnici 90 km/h. Vsadíme se, že časem někdo přijde s něčím podobným také v ČR, třeba Pražský okruh je vyloženě ideálním kandidátem na podobné opatření. Co na tom, že jde o silnice, které jsou stavěny za nehorázné peníze kvůli tomu, aby vyhovovaly předpisům a mohlo se tam jezdit 130 km/h. Hezky se tam nasadí radary a bude se měřit. Ostatně tuhle praxi už aplikovali na některých místech v Rakousku. Vyhlásí se stav znečištění, světelné značky nahodí osmdesátku a vesele se měří.

Francie je ale svým ekologickým přístupem známá. Jednou se takhle rozhodla určovat daň podle spotřeby paliva, takže si lidi hromadně nakoupili naftová auta, protože byla levnější. Všichni byli spokojeni, poněvadž nízká spotřeba se přece rovná zeleným ulicím, jenže si jaksi nikdo neuvědomil, že diesely produkují více emisí oxidů dusíku, což se hlavně ve městech brzy projevilo. Nehledě na to, že Francie vyhodila za tuto podporu spoustu peněz a že kvůli této politice jezdí po tamních silnicích 80 % dieselů, byla v prosinci minulého roku naftová auta prohlášena za nežádoucí, uvalena na ně daň a Francie začala podporovat lidi, kteří svůj diesel nechají sešrotovat. Nepřijde vám celá tahle ekologická aktivita postavená na hlavu?

Francouzské dálnice omezené na 90 km/h mají podobný potenciál. Proč by tam řidiči měli jezdit, když mohou jet stejně rychle po okresce, za kterou se ale neplatí? Aha! Francie už má zajisté připravené řešení. Mohlo by se platit i za okresky a bude po problému... Moc se těšíme na nějakou další ekologickou aktivitu. Sluníčkový svět je totiž v podstatě ideální a ještě k tomu generuje od řidičů moc pěkné peníze na pokutách.
Související články
Další články
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Užijte si vzácný čas s rodinou na dovolené snů: Bílé bláže, blankytně modrá voda i fascinující podmořský svět - to jsou Maledivy

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte...

Dlouhá cesta může být pro dítě utrpením, nová auta ale...

Dokonalé prázdninové letovisko? Plážové ráje Bodrumu...

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Zavřít reklamu