Sony a Microsoft našli společnou řeč. Společně vyvinou herní cloudové centrum
Dva dlouholetí rivalové na poli herního průmyslu, společnosti Sony a Microsoft, oznámily, že spojí své síly a začnou společně vyvíjet herní cloud. Jejich soupeření začalo na přelomu tisíciletí, kdy Microsoft představil konzoli Xbox jako odpověď na úspěšný produkt PlayStation 2.
Nová dohoda obou společností slibuje partnerství při vývoji budoucích herních streamovacích technologií a cloudových řešení. Spolupráce také zahrnuje využití datových center Microsoftu pro stávající služby Sony.
Nová herní platforma má umožnit streamování her na všechny typy zařízení včetně televizorů. Může se tak jednat o odpověď na podobnou platformu od společnosti Google s názvem Stadia.
„Věřím, že náš společný vývoj budoucích cloudových řešení velmi přispěje k posunu interaktivního obsahu," píše v tiskové zprávě prezident a šéf Sony Keničiro Yošida.
Spolupráce Sony a Microsoftu bude vycházet z cloudovové platformy Microsoft Azure. Obě společnosti budou pracovat i na vývoji technologií, které se netýkají herního průmyslu. Zaměří se na polovodiče, hlavně v oblasti snímačů obrazu a spojí se také v oblasti umělé inteligence. (Dále čtěte: Umělá inteligence. Spása nebo hrozba).