Léta si o zkamenělé kosti mysleli že patřila dinosaurovi. Nový výzkum ukázal překvapivá fakta

Věda a technika 27. července 2018 | 08:23 — Lukáš Bauer
Více než půl století byla v muzeu uložena kost pravěkého tvora, o kterém si paleontologové mysleli, že byl dinosaurem. Po bližším průzkumu zkameněliny však vědci došli k překvapivému závěru. Jedná se o kost zvířete, které připomínalo dnešní hrochy.
Tento podivný tvor vypadal jako kříženec kapustňáka a hrocha / Internet

Nový vědecký výzkum objasnil záhadu kosti tvora, která ležela více než padesát let v muzeu. Původně se vědci domnívali, že patří dinosaurovi, ale ukázalo se, že ve skutečnosti patřila zvířeti jménem Paleoparadoxia, které nejvíc připomínalo dnešní hrochy. Tito tvorové se živili převážně řasami na mořském dně.

Poprvé byla tato kost zkoumána v padesátých letech dvacátého století. Objevili ji dělníci během stavby přehrady v Japonské Fukušimě. V té době však byly k dispozici pouze velice nepřesné metody a přístroje, takže vědci chybně určili původ nálezu i období ze kterého pochází. Tenkrát se japonští experti domnívali, že patří neznámému dinosaurovi a uložili ji do muzea.

Až nejnovější vědecké metody odhalili, že fosilie není stará 65 milionů let, jak se původně domnívali, ale pouze 15,9 milionu let. Z tohoto důkazu lze snadno odvodit, že dinosaurovi nepatřila, protože ti už na naší planetě v tomto období neexistovali.

Ve skutečnosti zkamenělá kost patřila zvířeti jménem Paleoparadoxia. Tento mohutný savec se asi nejvíce podobá dnešním hrochům jak rozměry a váhou, tak i vzhledem. Tento tvor obýval oblasti od Japonska přes Aljašku až po Mexiko a specializoval se na sklízení řas z mořského dna.

Ještě nedávno se vědci domnívali, že se jednalo o obojživelníka, ale bližší výzkum naznačuje, že se pohybovali pouze v moři. Stylem života nejvíc připomínali dnešní kapustňáky nebo dugongy, kteří většinu života tráví u mořského dna pojídáním rostlin a řas. Dále čtěte: (Francouzský farmář na svém pozemku objevil něco velmi vzácného. Léta to ukrýval před veřejností).

Vládní konsolidační balíček výrazně omezil volnočasové benefity pro zaměstnance