Astronomové objevili velice zvláštní planetární soustavu. Nachází se nedaleko od Země

Věda a technika 16. listopadu 2018 | 14:59 — Lukáš Bauer
Vědci objevili novou planetu, kterou její nálezci nazvali Superzemí, jelikož její hmotnost přibližně třikrát převyšuje hmotnost Země. Planeta, která dostala název Barnardova hvězda, oběhne svou mateřskou hvězdu jednou za 223 pozemských dní. Zvláštností této planetární soustavy je to, že je velice blízko Země.
Nově objevená planeta obíhá kolem červeného trpaslíka / Internet

Vědci objevili novou planetu, která obíhá Barnardovu hvězdu, červeného trpaslíka, který je spolu s Alfa Centauri nejbližší hvězdou od Slunce. Obě tyto hvězdy jsou od Země vzdáleny pouhých 6 světelných let. Barnardova hvězda se ale díky svému výraznému pohybu během příštích desíti tisíc let stane naším nejbližším planetárním systémem.

Nově objevená planeta je asi třikrát hmotnější než Země a je tvořena horninami. Od své poměrně chladné hvězdy je velmi vzdálena, a proto se vědci domnívají, že se nenachází v takzvané obyvatelné zóně. To znamená, že vědci na tomto světě vylučují existenci kapalné vody, která je základním předpokladem pro vznik života.

Planeta u Barnardovy hvězdy je zřejmě kamenitá, od hvězdy se nachází značně daleko – tak daleko, že se nenachází v takzvané obyvatelné zóně hvězdy. To znamená, že na ní nemůže existovat voda v tekutém skupenství, která je podle vědců nezbytnou podmínkou pro existenci života.

Vědci na základě výpočtů předpokládají, že se teplota na planetě pohybuje kolem 170 stupňů pod nulou. Pokud by však na planetě existovala atmosféra stejně jako u nás na Zemi, teplota by mohla být mnohem vyšší.

Barnardova hvězda je velmi slabá, málo hmotná hvězda typu červený trpaslík. Právě červení trpaslíci jsou astronomy považovaní za nejlepší kandidáty na existenci exoplanet, tedy planet, které se nacházejí mimo naši sluneční soustavu. Dále čtěte: (Archeologové rozluštili záhadu stavitelů pyramid. Našli obří nástroj, který jim pomáhal).