Astronomové objevili asteroid, který je neobvykle blízko Slunci

Věda a technika 14. července 2019 | 19:03 — Lukáš Bauer
Vědci neustále sledují pohyby těles ve vesmíru kolem nás. Spousta asteroidů má velice dlouhé eliptické oběžné dráhy napříč solárním systémem. Nyní však vědci objevili asteroid, který je neobvykle blízko Slunci. Toto vesmírné těleso je mnohem blíže ke Slunci než Merkur.
Zvláštní asteroid obíhá Slunce po velice krátké oběžné dráze / Internet

Astronomové objevili zvláštní asteroid, který se nehne daleko od Slunce. Toto vesmírné těleso se drží neustále v jeho blízkosti po velice krátké oběžné dráze. Asteroid oběhne Slunce každých 151 dní, a je tedy mnohem blíže ke Slunci než planeta Merkur.

Vědci tento asteroid objevili teprve nedávno a pojmenovali ho 2019 LF6. Těleso cestuje po eliptické oběžné dráze, která ho vede přes oběžnou dráhu Merkuru. Tento asteroid se nepřiblíží Zemi a nikdo dodnes nevěděl, že existuje.

Na základě získaných dat vědci předpokládají, že toto vesmírné těleso je asi jeden kilometr široké. Objev asteroidu takové velikosti je dnes již poměrně vzácný. Od doby, kdy bylo zahájeno metodické vyhledávání asteroidů, totiž vědci o existenci většiny těles této velikosti vědí.

Díky jedinečné oběžné dráze tento velký asteroid unikal pozornosti astronomů po několik desetiletí jejich pečlivého hledání. Objekty, které se nepřibližují Zemi, je však poměrně těžké odhalit.

Vědci konstatují, že LF6 má kratší oběžnou dráhu kolem Slunce, než jakýkoliv dosud objevený asteroid. Dále čtěte: Nově objevená obří černá díra ukrývá tajemství počátků vesmíru.