Čína údajně zachytila podivné mimozemské signály z vesmíru. Odborníci spekulují

Věda a technika 18. června 2022 | 08:39 — Lukáš Bauer
V čínských médiích se objevila zpráva, že obrovská observatoř s názvem Sky Eye zachytila zvláštní mimozemské signály. Přestože se zachycené signály od těch předchozích značně liší, vědci uvedli, že záhadný signál může být i specifickým druhem rádiového rušení.
Obří observatoř byla vybudována v Číně teprve nedávno / Depositphotos

Čínský obří teleskop s názvem Sky Eye údajně odhalil zvláštní mimozemský signál, který se nepodobá těm, které lidstvo již zachytilo v minulosti. Podle některých čínských médií se může jednat o signál mimozemské civilizace. O údálosti informoval čínský deník Science and Technology

Vědci z observatoře uvádějí, že signály jsou značně odlišné od signálů, které zachytily jiné observatoře, přesto však nevylučují, že se může jednat o druh rádiového rušení. Čínští vědci ale data ze zachycených elektromagnetických signálů stále zkoumají a pracují s několika hypotézami.

Zvláštní druh signálů

Výzkumem zvláštních signálů se zabývá také tým zabývající se výzkumem mimozemských civilizací, který je tvořen experty z univerzity v Pekingu, Čínské akademie věd a Kalifornské univerzity v Berkeley. Výzkumníci uvedli, že zaznamenali mimozemské signály celkem dvakrát, když analyzovali data z roku 2019. O tři roky později objevili další signál, který přicházel směrem od několika zkoumaných exoplanet.

Při pozorování a zpracování dat v posledních letech se čínští vědci už naučili vytvářet metodologie, pomocí nichž by mohli v dalších týdnech nebo měsících dešifrovat, jaký je jeho původ. Čínská observatoř Sky Eye bude pozorování objevených podezřelých signálů opakovat. Pokud se vědcům podaří získat nová data, mohly by s jejich pomocí upřesnit ta dříve nasbíraná. Vědci však doufají, že se nebude jednat o rádiové rušení, ale o první objev signálů z mimozemské civilizace.

Největší na světě

Observatoř Sky Eye je největším teleskopem na světě a vystavěn byl teprve loni v jihočínské provincii Kuej-čou. Stavba tohoto giganta trvala Číně celkem pět let a byl postaven za účelem vyhledávání gravitačních vln, sledování radiových emisí hvězdných objektů a galaxií a také ke zkoumání mimozemských signálů. Očekává se, že zařízení objeví tisíce nových galaxií. Dále čtěte: (Stovky let starý vrak byl objeven v roce 2007. Po patnácti letech vědci přicházejí se zásadním zjištěním).

Zdroj: Science and Technology, PCMag.