Zůstal jediný prototyp. Unikátní konsrukce sovětského vozidla je naprosto ojedinělá
Podivný zvláštní obojživelný stroj velmi neotřelého vzhledu byl před několika lety náhodou objeven v ruském Čeljabinsku. Podle jeho nálezce se jedná o jediný prototyp projektu z padesátých let minulého století, který vytvořili inženýři z továrny na výrobu hydraulických strojů v Čeljabinsku.
Podle nepotvrzených informací za vývojem tohoto vozidla stojí Maxim Nikolaevich Melnichenko, který byl hlavou skupiny hydrostatických pohonů traktorů v bývalém Sovětském svazu. Vozidlo vzniklo pravděpodobně mezi roky 1950 a 1951.
Spousta hydraulických motorů
Zpracování a design této příšery je opravdu jedinečný. Celohliníková karoserie, sestavena pomocí nýtů, zakrývá sofistikovaný podvozek s osmi koly a motorem uloženým vzadu. Spalovací motor pravděpodobně pochází z GAZ-M20 Pobeda. Základní pohonná jednotka údajně pohání osm hydraulických motorů, každý pro jedno kolo. Takovéto technické řešení vozu muselo být podle množství součástek velice poruchové.
Zvláštní konstrukce
Kromě těchto osmi motorů se ve vozidle nachází ještě dva další, které roztáčí vrtule pro pohon ve vodě. Motorová část je od kabiny vodotěsně oddělena a zabírá přibližně polovinu celého obojživelníka.
Pro lepší manévrovatelnost je uprostřed vozu kloub, který dokáže natočit karoserii vozidla. Podle objevitelů vozidla je stroj schopný se pohybovat jak v terénu, tak ve vodě. Celý objživelník váží pouhých 600 kilogramů a je tedy velice lehký. Dále čtěte: (Pátrací týmy nepřestávají hledat ztracenou ponorku. Posádce již došel kyslík a na moři se objevily podezřelé předměty).