Šanghajský autosalon proběhl úspěšně. V Evropě jsou autosalony stále v nedohlednu

Auto-moto 02. května 2021 | 16:07 — nov
Fotografie z autosalonu v Šanghaji působí jako z jiného světa. Zatímco v Evropě se akce tohoto typu už více než rok nekonají, v Číně přehlídky automobilové krásy jedou dál. V září 2020 proběhl autosalon v čínském Kantonu, o dva měsíce později pak v Pekingu. Letos v dubnu se konal v Šanghaji. A rozhodně bylo na co koukat!
Dalších 7 fotografií v galerii
Autosalon s krásnými hosteskami je v Evropě takřka minulostí / Peugeot

Nedostatek možností prezentovat nové produkty na evropském kontinentu vede automobilky k tomu, že se o to víc soustřeďují na výstavnictví v Číně. Na šanghajském autosalonu, který se konal od 19. do 28. dubna, se tak automobilové značky ukázaly ve velkém stylu. Například Peugeot vystavěl na výstavišti v Šanghaji monumentální stánek o rozloze 900 m2. Umístil zde dokonce i svoji obří sochu lva, ukázal zde nejnovější modely a představil i nejmodernější plug-in hybridní a elektrické pohony.

Čína je pro Peugeot jedním z nejdůležitějších trhu. Před několika lety se zde dokonce prodávalo víc peugeotů než ve Francii. Není divu, že se francouzská automobilka chce představit čínské klientele v tom nejlepším světle. To potvrzuje i generální ředitelka společnosti Peugeot, Linda Jackson: „Máme v Číně velké ambice na globální úrovni. Peugeot se při nastavení nových standardů a poskytování výjimečných zážitků z jízdy bude opírat o svůj posun mezi špičkové značky a elektrifikaci svých modelů, včetně nových SUV. Nové modely 4008 a 5008 nabízejí to nejlepší z designu a technologií Peugeot. Tato nová SUV bezpochyby splní očekávání čínských zákazníků.“

Na čínském trhu se Peugeot se v průběhu posledních 10 let etabloval jako vysoce hodnotná a inovativní firma. U moderních čínských zákazníků se těší image designové značky oplývající pověstnou francouzskou elegancí a šarmem. Nová řada SUV Peugeot 4008, 4008 Plug-in hybrid a 5008 je uváděna na trh za ceny v přepočtu od 560 po 880 tisíc korun. Asijská klientela oceňuje elegantní SUV hlavně pro jejich design, kvalitu, dynamiku a konektivitu.

Modelová řada Peugeot prodávaná na čínském trhu odpovídá evropské nabídce. Několik rozdílů však najdete, například Peugeot 408 u nás nekoupíte, stejně jako Peugeot 4008, který se ale hodně podobá našemu Peugeotu 3008. Některé modely máme ale s Čínou společných, například plug-in hybridní fastback Peugeot 508 nebo 100% elektrický Peugeot e-2008. I tyto vozy byly v Šanghaji na stánku vystaveny.

Kromě atraktivních modelů odhalil Peugeot v Číně i své nové logo. Impozantní lví hlava, která nahradila vzpřímeného lva stojícího na dvou nohách, se poprvé ukázala světu letos na konci února. V Šanghaji se předvedla v celé své kráse a monumentálnosti. Zatím návštěvníci viděli nové logo jen na výstavišti, brzy se ale dostane do celé koncesionářské sítě. Jen v letošním roce značka plánuje renovaci 40 prodejen a modernizaci celé své sítě v příštích třech letech. Prvním vozem, který ponese nové logo na kapotě, bude nový Peugeot 308. Jeho první fotky už automobilka zveřejnila. V Číně se objeví v roce 2022, v Evropě by se však měl prodávat už letos na podzim. Zda premiéra tohoto pro značku tolik významného modelu bude v Evropě probíhat v záři reflektorů v rámci evropského autosalonu, to se zatím nikdo neodváží předpovědět. Doufejme však, že ano!

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Změny těsně před zahájením lyžařské sezony. Koronavirus mění nařízení ve skiareálech

Krátká prohlídka atrakcí Las Vegas

Varianta omikron vyvolala paniku ve světě. První země...

Důrazné varování pro cestovatele. Těmto zemím se vyhněte

Nejlepší města pro junketovou turistiku v Evropě

Nejistá budoucnost pro cestovatele. Chystá se výrazné...

Lyžaři musí změnit plány. Rakousko přestalo čekat na...

Zavřít reklamu