Dodávek na elektřinu rychle přibývá, v západní Evropě jich jezdí už tisíce

Auto 27. listopadu 2021 | 07:54 — Anna Novotná
Velká evropská města stále častěji přijímají opatření na omezení hluku a emisí. Mnohé metropole už ze svých center auta se spalovacím motorem dokonce úplně vyhnaly. Firmy, které se živí rozvážkou zboží, ale i mnohé další společnosti, pro něž je užitkové auto nezbytností, tak musely přistoupit k nákupu elektrifikované alternativy. Trh s užitkovými elektromobily proto raketově roste.
Další 4 fotografie v galerii
Trh s užitkovými elektromobily raketově roste / Peugeot

Spolu s poptávkou samozřejmě kvete i nabídka. Automobilky zareagovaly na nové trendy okamžitě a začaly užitkové elektromobily zařazovat do svého sortimentu. Velmi dobře si poradil například Peugeot. Tato francouzská automobilka je v businessu s lehkými užitkovými vozy na špici. V mnoha zemích je v tomto segmentu jedničkou, stejně jako i v Česku, kde v loňském roce potřetí vystoupala na první příčku. Peugeot začal s elektrifikací své modelové řady včas a dnes už má ke každé své dodávce i elektrickou variantu. Při vývoji těchto vozů použil nejmodernější platformu, která je schopná pojmout jakýkoli pohon. Baterie jsou přitom uloženy v podlaze vozu, čímž se zachovávají veškeré přednosti vozu včetně velikosti nákladového prostoru.

Peugeotu se podařila elektrifikace jeho modelové řadě mezi prvními. Stanovil si totiž za cíl stát se už v příštím roce nejprodávanější značkou čistých užitkových vozů v Evropě. Našlápnuto má velice dobře, protože už v současné době registruje přes deset tisíc objednávek na tyto vozy. Jen v letošním roce jich v Evropě prodá více než čtyři tisíce.

Současnou nabídku tvoří tři užitkové modely. Největší z nich je Peugeot Boxer. Jedná se o vysoce důležitý model, protože tento segment v Evropě představuje víc než půl milionu ročně prodaných kusů. Elektrická varianta s názvem e-Boxer je poháněna elektromotorem o výkonu 90 kW a s maximálním točivým momentem 260 Nm. Systém pohonu je vybaven mechanismem rekuperace energie, který se spouští jak při uvolnění pedálu akcelerace, tak při brzdění. Pohon je ovšem jedinou odlišností od klasické dieselové verze. Ostatní přednosti, jako výběr mezi 4 délkami a 3 výškami, užitečné zatížení až 1890 kg a nákladový prostor o objemu až 17 krychlových metrů, zůstaly zachovány.

Střední dodávka od Peugeotu má název Expert. Ta uveze až 6,6 krychlových metrů nákladu a utáhne celou tunu. Užitečné zatížení je 1275 kg. Verze vybavená elektromotorem, e-Expert, je velice povedená, což ocenila i mezinárodní porota, která jí udělila ocenění Dodávka roku 2021. Kromě čistě elektrického pohonu Peugeot chystá i variantu poháněnou vodíkovými články.

Nejmenším užitkovým modelem od Peugeotu je Partner. Úspěšný model oceněný titulem Dodávka roku 2019 se těší vysoké oblibě. Prodává ve více než 100 zemích a vyrobilo se ho již přes dva miliony kusů. Jeho nákladový prostor o objemu 4,4 m3 a tažná kapacita 700 kg z něj tvoří univerzální pracovní nástroj vhodný pro řadu profesí. Elektrická verze bude na český trh uvedena začátkem příštího roku a prodávat se bude za cenu od 649 000 Kč.

Zdroj: Peugeot.

 

Další články
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Užijte si vzácný čas s rodinou na dovolené snů: Bílé bláže, blankytně modrá voda i fascinující podmořský svět - to jsou Maledivy

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte...

Dlouhá cesta může být pro dítě utrpením, nová auta ale...

Dokonalé prázdninové letovisko? Plážové ráje Bodrumu...

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Zavřít reklamu