Volvo představilo zbrusu nový motor. V téměř stoleté historii automobilky má své prvenství
Zbrusu nový 1,5litrový benzínový tříválec s přímým vstřikováním paliva byl vyvinut přímo automobilkou Volvo na základě stejné modulární platformy jako čtyřválcové motory rodiny Drive-E. Kompaktní motor je prvním tříválcovým agregátem, který společnost za svou 91 let dlouhou historii vyrobila.
Drive-E bude spolupracovat se šestistupňovou převodovkou, přičemž automobilka v příštím roce počítá na přání s variantou v osmistupňovém provedení. Nový motor bude v rámci efektivnosti výroby zhotoven stejnou výrobní linkou jako ostatní čtyřválcové benzínové a naftové agregáty Drive-E.
„Náš nový tříválcový motor představuje vzrušující vývojový krok nejen z hlediska Volva XC40, ale i pro celou automobilku Volvo. Kompaktní design motoru nám poskytne flexibilitu, kterou potřebujeme, abychom zájemcům o model XC40 mohli nabídnout pestřejší nabídku motorizací,“ uvedl ředitel pro řadu „40“ Alexander Petrofski.
Volvo XC40 se dočká také rozšíření motorizace o stávající pohonné jednotky – naftový agregát D3 o výkonu 150 koní a benzínovou jednotku T4 se silou 190 koní. Nový tříválcový pohonný agregát byl navíc záměrně navržen tak, aby mohl být integrován do plug-in hybridní motorizace Twin Engine. Hybridní pohonné ústrojí bude stejně jako čistě elektrická varianta Volva XC40 představeno později.
Volvo XC40 znamená první vlaštovku švédské automobilky v segmentu kompaktních SUV. Novinka nabídne podle automobilky řidičům vysokou míru individuality a v souladu s tím chce Volvo svým řidičům dopřát velký výběr motorizací a samozřejmě také výbavy (čtěte: Nová generace vozů Volvo je velmi povedená, potvrzuje to i nové XC40).