Speciál Tatra podnikne cestu kolem světa. Výroba je zase o krok blíže
Už několik měsíců jsou v plném proudu přípravy na expedici Tatra kolem světa 2, která chce navázat na obdobnou výpravu z konce 80. a začátku 90. let minulého století. Stavba speciálního vozu na podvozku Tatra Terrn°1 pro nadcházející expedici významně pokročila, a jeho podoba tak začala nabývat konkrétních rysů.
Expedice Tatra kolem světa 2 bude navazovat na první výpravu, kterou absolvoval automobil Tatra T 815 GTC v 80. letech minulého století. Vůz v provedení 4x4 bude vyroben přesně v duchu původního speciálu.
Vůz nyní dostal speciální hliníkovou nástavbu, v níž budou umístěny sedačky pro posádku. Nosný rám je pozinkovaný, a díky použitému materiálu je celý skelet velmi lehký, váží pouze 1380 kg. Po instalaci skeletu nástavby na vozidlo bude následovat zabudování interiéru i vybavení, a také úprava exteriéru.
Vozidlo bude postaveno na speciálně upraveném podvozku Tatra a kopřivnický výrobce pro něj dodá součástky. Automobilka dodá především komponenty pro odpružení a stabilizaci podvozku, speciální nádrže, a také systém centrálního huštění pneumatik.
S myšlenkou druhé expedice kolem světa s tatrovkou přišli její iniciátoři Marek Havlíček a Petr Holeček společně se spolkem CzechOverland, z. s. v minulém roce. Plánují, že během let 2020 až 2022 ujedou přibližně 270 tisíc kilometrů a postupně navštíví až 68 zemí.
Má jít o největší expedici kolem světa, které se bude moci postupně zúčastnit až 600 lidí. Nová expedice má průsečíky s původní trasou expedice Tatra kolem světa z konce 80. let, a i tímto způsobem na ni bude odkazovat.
Expedice bude rozdělena do čtyř etap, přičemž speciální tatrovka bude mezi etapami na jednotlivé kontinenty přepravována lodí. Dále čtěte: Tatra dodává své podvozky do celého světa. Několik stovek jich skončí v Jordánsku.