Vůbec první elektrický hasičský vůz je nabitý technikou
Společnost Rosenbauer, která je lídrem v oblasti výroby těžkých speciálních vozidel, jako jsou hasičské vozy, nebo tahače letadel, představila koncept vůbec první plně elektrické hasičské cisterny. Vozidlo vybavené pokročilými technologiemi je navíc možné kompletně ovládat za pomoci dálkového ovládání.
V současné době je elektrický hasičský vůz stále prototypem, ale díky věhlasnému jménu společnosti Rosenbauer, vzbudil ohlas u hasičských sborů po celém světě. Společnost Rosenbauer totiž patří mezi nejlepší výrobce hasičských a jiných speciálních vozidel na světě s kořeny, které sahají až do roku 1866. Společnost je navíc jednou z mála, která staví svá vozidla od základu a pouze motory objednává od BMW.
Elektrické vozidlo CFT je navrženo pro boj s plameny v městském i venkovském prostředí, což mu umožňuje elektronické nastavení světlé výšky podvozku. Interiér vozidla je plně modulární, takže je možné ho přizpůsobit potřebám každého zákazníka individuálně. Vozidlo je také vybaveno systémem, který hlídá dění kolem kvůli bezpečnosti kolemjdoucích a lepšímu přehledu posádky.
Vozidlo má dva elektrické motory s bateriemi, které dokáží vozidlo udržet v plném vytížení až 30 minut, poté nastupuje dieselový agregát, který funguje jako záložní zdroj energie pro elektrické motory a vodní čerpadlo.
Hasičské vozy vyžadují mimořádné vybavení a výkon ve srovnání s jakýmkoli jiným druhem vozidla. Proto je nelehkým úkolem vyrobit plně elektrickou cisternu, ale jak se zdá, společnost Rosenbauer se tomuto úkolu postavila čelem. Zda tento unikátní koncept nakonec půjde do výroby, je zatím nejisté především díky vysoké ceně, která činí v přepočtu až 25 milionů korun. Dále čtěte: (Vzniklo unikátní vozidlo Tatra Phoenix s obrovskými čelistmi).