Nový pick-up od Peugeotu vypadá skvěle, přitom se v Evropě neprodává
Segment pick-upů celosvětově roste. Ročně se jich prodá přes 2,4 milionu. To už dost zajímavý business a není divu, že si mnohé automobilky chtějí z tohoto koláče ukousnout svůj díl. Evropští klienti ale tomuto typu vozů moc neholdují a navíc, aby vůz poskytl nosnost, odolnost a pohon 4x4, dle požadavků uživatelů, je zřejmé, že jeho emise CO2 vylétnou do nebes. A to právě teď v Evropě není vítané. Na jiných kontinentech ale pick-upy mají zelenou. Proto nový Peugeot Landtrek míří na trhy do Jižní Ameriky, Afriky a Asie. Očekává se, že si najde klientelu hlavně v Mexiku, Peru, Guatemale, Senegalu, Thajsku či Malajsii. V těchto zemích je tradice pick-upů silná a stejně tak i konkurence pro Peugeot. Čím se francouzský výrobce hodlá prosadit?
Peugeotu Landtrek nelze upřít osobitý styl. Kopíruje designové prvky nejnovějších osobních a užitkových Peugeotů, o čemž svědčí např. vertikální maska chladiče s logem Peugeot uprostřed a atraktivní vertikální LED světla. Podobnost se současnými designovými trendy značky vykazují i hliníková kola, která jsou navíc optimalizována tak, aby zaručovala vynikající odolnost při intenzivním používání, například při jízdě s velkou zátěží, po dálnici nebo v režimu 4x4.
Interiér vozu odpovídá stylistickým principům segmentu pick-upů, dvouramenný volant je převzatý z vozu Peugeot 3008 a 10palcový HD displej v horní části palubní desky se inspiroval od vlajkové lodi značky, Peugeotu 508. Designéři si pohráli také se stylem a zpracováním sedadel a dali jim tvář dle nejnovější automobilové módy.
Atraktivní design je plusem, ovšem od pick-upů se očekávají hlavně vlastnosti typické pro tento segment. Zákazníci vyžadují skutečně velkou přepravní kapacitu, na což reaguje Peugeot Landtrek tím, že nabízí nejprostornější nákladový prostor. Kromě toho nový pick-up boduje tažnou kapacitou 3,5 tuny, mimořádnou schopností jízdy v terénu, příslušnými technologiemi, bezkonkurenční robustností, snadnou opravitelností a univerzálností použití, ať už pro profesní, či rodinné aktivity.
A dostáváme se k motorům. U Peugeotu Landtrek jsou jeho silnou stránkou, pro evropský trh jsou ovšem kamenem úrazu. S emisemi CO2 přes 200 g/km jsou v Evropě takřka zapovězeny. V zemích určení však ne. Dieselový motor o objemu 1,9 litrů a výkonu 150 koní má točivý moment 350 Nm. Spotřeba 7,8 l/100 km není zrovna ukázková, nicméně tažná kapacita 3,5 tuny si zkrátka něco žádá. Benzínový motor je přeplňovaný, jeho objem dosahuje 2,4 litru a výkon 210 koní. Může být spojen s šestistupňovým manuálem nebo s šestistupňovým automatem.
K účelům, ke kterým byl Peugeot Landtrek stvořen, je nezbytná nabídka pohonu 4x4. U verzí 4x4 se pohon přední nápravy spouští ovladačem a řidič může volit mezi dvěma režimy: High Speed pro standardní použití v terénu a Low Speed s nízkým převodovým stupněm pro jízdu v terénu se špatnou přilnavostí nebo na strmých svazích. Řada zákazníků si zřejmě vystačí s pohonem 4x2. V tom případě se u Peugeotu Landtrek jedná o zadokolku a vzhledem k tomu, že náklad spočívá na zadních kolech, platí, že čím více je vozidlo naloženo, tím lepší je trakce. Stejně jako čtyřkolka je i tato verze obdařena štědrou světlou výškou až 235 mm a ochrannými prvky karoserie jako jsou plech pod motorem, sériově montované přední či zadní zástěrky.
Peugeot Landtrek se objeví nejdříve v na trzích v zemích Latinské Ameriky, následovat bude subsaharská Afrika a nakonec Asie. Evropa se ho bohužel nedočká.