Jak objet zákaz vjezdu? Elektromotorem

Auto-moto 01. února 2021 | 12:43 — nov
Jedním z prvních byl Mnichov, postupně se přidávají další města. Řím, Berlín, Paříž… Světové metropole už ve svých centrech nehodlají trpět dieselová auta. Některá města zašla ještě dál a vymezila zóny, kam už nesmějí žádná auta se spalovacím motorem. Obyvatelé si pochvalují, že se jim lépe dýchá, firmy, které se starají o zásobování obchodů a služby v centrech měst, pláčou. Musí totiž najít řešení.
Další 4 fotografie v galerii
Malá dodávka Partner je na trzích celého světa vysoce žádaná / Peugeot

To jim nabízí například automobilka Peugeot. Na poli lehkých užitkových vozů drží dlouhodobě silnou pozici, v Česku se dokonce loni potřetí za čtyři roky stala nejprodávanější značkou užitkových vozů. Jedná se o triumf, kterého se těžko bude chtít vzdát, a proto se rychle přizpůsobila novým emisním požadavkům i omezením stanoveným magistráty měst a kompletně zelektrizovala svoji nabídku užitkových vozů.

Elektrifikaci užitkových Peugeotů zahájila dodávka prostřední velikosti, Peugeot Expert. Na českém trhu se verze nazvaná e-Expert objevila loni na podzim. Na konci roku se jí pak podařilo získat neprestižnější ocenění ve světě užitkových vozů: International Van of The Year 2021, neboli Mezinárodní dodávka roku 2021. Krátce poté dostal elektrický motor i největší z řady, Peugeot Boxer. A nyní přišel na řadu i nejmenší zástupce, Peugeot Parter.

Malá dodávka Partner je na trzích celého světa vysoce žádaným a dobře zavedeným produktem. Od uvedení na trh v roce 1996 se prodalo víc než 2 miliony kusů ve více než 100 zemích. Obecně má trh malých dodávek obrovský potenciál. Ročně se na něm protočí přes 600 tisíc vozů. A jeho význam roste s raketovým rozvojem e-commerce.

Firmy zabývající se rozvozem zboží z e-schopů tak elektrickou verzi přivítají, a to nejen ty obstarávající zásobování a služby v evropských metropolích, kam se s klasickým vozem nedostanou. I pro české firmy bude e-Partner pravděpodobně velkým lákadlem díky oprávnění nosit registrační značku s písmeny EL umožňující parkovat zdarma na všech modrých zónách v Praze.

Peugeot e-Partner nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2. Baterie jsou do modulární platformy zabudovány tak důmyslně, že nijak neomezují objem nákladového prostoru. Ten dosahuje až 4,4 m3, což je identické s verzí se spalovacím motorem. Elektrický Partner utáhne úctyhodných 750 kg a užitečné zatížení je až 800 kg. A protože každý klient a každá profese mají své individuální požadavky, jsou k dispozici různé verze karoserie – standardní nebo prodloužená délka a dvou – tří – až pětimístné provedení. Opravdu specifické potřeby vyřeší přestavbářské firmy, které si poradí s různými způsoby použití (chladicí a dílenské vestavby atd.).

Klíčovou záležitostí elektromobilů je dojezd a s ním spojené dobíjení. Peugeot e-Partner si po této stránce nevede vůbec špatně. Ujede na jedno nabití až 275 km dle protokolu WLTP. Dobíjet lze všemi způsoby: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici. Mimochodem ve veřejné rychlodobíječce se e-Partner dobije na 80 % už za 30 minut. Tedy tak akorát čas na svačinu, než řidič vyrazí k dalšímu zákazníkovi.

 

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Slavní, kteří mají dobré srdce. Podpořit dobrou věc přijeli Roden, Písařík, Svěcený a další

Pokud netoužíte po balkoně plném květin, zkuste na něm...

Vzácná kočka s podivným vzhledem. Lykoi má podle chovatelů...

Kdo miluje domácí uzené, může si na zahradu pořídit...

Špičák, zákrsek, polokmen či čtvrtkmen. Zorientujte se ve...

Málokteré dítě si rádo uklízí pokoj. Zkuste mu dát...

Majitelé veteránů a sběratelé jsou pro automobilky...

Zavřít reklamu