Nový Peugeot 308 přijde do Česka nakonec až v lednu, jeho cena je ale už venku
Nový Peugeot 308 je netrpělivě očekáván. Původní generace, mimochodem velice úspěšná, a to i díky získání titulu Evropské auto roku 2014, se prodala v úctyhodném počtu 1,3 milionu kusů. Její výroba však byla zastavena v polovině letošního roku a výrobní linky ve francouzské továrně v Sochaux se přeorientovaly na novou generaci.
Cílovou skupinu modelu 308, kterou tvoří převážně mileniálové, mladé rodiny a tak zvaní „baby boomers“, tedy zákazníci věkové kategorie 55 – 65 let, tak v současné době značka Peugeot nemůže patřičně uspokojit. Jedině, že by tuto klientelu přesměrovala na menší model, například městské SUV Peugeot 2008, nebo naopak větší 3008. Anebo může tyto zákazníky přesvědčit, aby si na novou 308 počkali. Má nový model potřebnou munici na to, aby kupující přiměl vydržet?
Nový Peugeot 308, jakožto první vůz značky nesoucí na své kapotě nové logo, má být symbolem kvality, osobitého stylu a elegance. Tento úkol splňuje naprosto dokonale. Designem, technologiemi, jízdními vlastnostmi… každou svou stránkou dokazuje posun značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Jeho design je smyslný a ostře vybroušený. Dokonale zapadá do světa dynamických reprezentativních vozů, k nimž se hlásí. Přední světlomety používají už od základní úrovně technologii LED. Na ně pak navazují světla pro denní svícení ve tvaru tesáků. Díky Peugeot Matrix LED Technology poskytují vyšší bezpečnost v každodenním provozu.
Uvnitř vozu najdete Peugeot i-Cockpit. Jedná se o uspořádání interiéru, které se stalo poznávacím znakem moderních peugeotů. Ve voze 308 vás však překvapí svou novou podobou. Byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita i design a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect®. Ten doplňují konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles pro nastavení klimatizace, rádia, telefonu atd. Propracovaný vzhled přepínačů svědčí o technologické úrovni, která je v rámci tomto segmentu jedinečná. Nový systém infotainmentu nabízí to nejlepší ze světa chytrých telefonů. Bezdrátová funkce zrcadlení umožňuje připojit dva telefony současně, středový displej lze používat jako tablet a kompletní technologický zážitek završuje 3D on-line navigace.
Nabídku palubních technologií doplňují asistenční systémy řízení poslední generace. Nový Peugeot 308 udělal další krok k autonomnímu řízení. Kromě toho, že dokáže sám udržovat nebo měnit rychlost dle vozu před ním a držet stopu v jízdním pruhu, zvládne také poloautomatickou změnu jízdního pruhu, úpravu rychlosti vozu dle dopravních značek a přizpůsobení rychlosti v závislosti na sklonu zatáčky.
Nový Peugeot 308 může být poháněn klasickým spalovacím motorem, a to buď benzínovým PureTech 1.2 o výkonu 110 nebo 130 k, nebo naftovým BlueHDi 1.5 o výkonu 130 k. Na výběr jsou šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky. Ekologickou alternativu pak poskytují dva plug-in hybridní motory ve výkonových variantách 225 nebo 180 koní. Čistě na elektřinu ujedou až 60 km, v hybridním režimu pak emitují v průměru asi 26 g CO2/km.
Nový Peugeot 308 bude uveden na český trh v lednu příštího roku. Startuje na ceně 465 000 Kč, přičemž se jedná o verzi vybavenou nejslabším benzínovým motorem 1.2 PureTech o výkonu 110 koní s šestistupňovým manuálem. Za příplatek 30 tisíc můžete mít o 20 koní silnější a o poznání dynamičtější motor. Cena první dieselové verze začíná na 535 000 korunách, o 55 tisíc víc vás bude stát osmistupňový automat. Rozhodnete-li se pro plug-in hybridní verzi 308 Hybrid 180, připravte si 770 tisíc. Nejluxusnější plug-in hybrid 225 v tak zvaně „plné palbě“ vás vyjde na částku přes milion. Dle našeho odhadu se většina prodaných vozů bude pohybovat v cenovém spektru kolem 600 tisíc korun. Za tuto nemalou částku ovšem klient dostane nadstandardně vybavený, dynamický, úsporný vůz, za kterým se každý otočí.
Zdroj: Peugeot