340, 360 a co nevidět až 400 kilometrů. Dojezd elektrického Peugeotu e-208 rok od roku roste
Celosvětově uznávaný titul si ale dvěstěosmička vysloužila zejména svým pohonem. Kromě benzínového a dieselového motoru nabízí i velice efektivní elektromotor spojený s baterií o vysoké kapacitě. Elektromobil e-208 zvládal při uvedení na trh dojezd 340 kilometrů, což je pro představu přibližná vzdálenost z Prahy do Vídně nebo do Bratislavy.
Jen o rok později, v listopadu 2021, Peugeot oznámil, že dojezd ještě zvýší, a to na 362 kilometrů. S vozem Peugeot e-208 se tak dalo dojet na jedno nabití z Prahy třeba až do Ostravy. Dojezd vozu se tedy radikálně zvýšil, přitom motor i baterie zůstaly stejné. Vývoj nastal jen v oblasti optimalizace technologií. Změnily se také pneumatiky, které přešly do třídy A+ a díky nižšímu valivému odporu poskytly vyšší účinnost. Kromě toho došlo k vylepšení mechaniky. Vůz nabídl nový převodový poměr, který optimalizoval dojezd při jízdě po silnici a dálnici. Významnou novinkou u loňské evoluce bylo také nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla. Nové tepelné čerpadlo významně přispělo k optimalizaci energetické účinnosti vytápění a klimatizace. Uživatelé vozu tak mají vyšší tepelný komfort při zachování vysokého dojezdu.
Nyní přišla další extra dávka bezemisních kilometrů. Nedávno Peugeot oznámil, že dojezd vozu e-208 stoupne na 400 kilometrů. S tím už byste dojeli z Prahy třeba až do slovenské Trnavy, přičemž byste se mohli při té příležitosti podívat do trnavské továrny, kde se právě Peugeot 208 vyrábí. Na dosažení dojezdu 400 km už technická vylepšení nestačí. K tomu je třeba nový motor a baterie. Nový motor má výkon 115 kW/156 k, tj. 15 kW/20 k navíc oproti současnému motoru. Točivý moment 260 Nm je dostupný od 0 km/h pro okamžitou reakceschopnost. Výsledkem je ještě větší potěšení z jízdy bez vibrací, hluku, řazení, zápachu a emisí CO2. Nová baterie je účinnější a s kapacitou 51 kWh.
Doba dobíjení baterie se s vyšším dojezdem nijak neprodloužila. Pomocí veřejné rychlodobíječky lze Peugeot e-208 dobít z 20 % na 80 % za méně než 25 minut. Lepší je samozřejmě dobíjet vůz doma či v práci pomocí WallBoxu, můžete ale dobíjet i pomocí normální zásuvky.
Počet použitelných bezemisních kilometrů ovlivňuje ale hlavně samotný řidič, a to stylem řízení. Může zvolit jeden ze tří dostupných jízdních režimů (ECO, NORMAL a SPORT) a zvýšit tak dojezd nebo výkon. Prostřednictvím režimu BRAKE, který se aktivuje ovladačem na převodovce, může uživatel také zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu a tím zvýšit rekuperaci energie.
Peugeot e-208 je nepochybně jedním z nejlepších elektromobilů na současném trhu. Svědčí o tom i fakt, že od uvedení na trh v roce 2019 bylo vyrobeno téměř 110 000 kusů, ale především to, že Peugeot e-208 je od začátku roku 2022 na čele prodejů elektromobilů segmentu B v Evropě a také nejprodávanějším elektromobilem ve Francii.
Zdroj: Peugeot.