Nový Peugeot 2008: Zlepšilo se všechno, včetně ceny
Ještě na začátku letošního roku se Peugeot 2008 s benzínovým motorem a šestistupňovým manuálem prodával za skoro 600 tisíc, konktrétně 585 000 Kč. V polovině roku Peugeot oznámil akční cenu 499 500 Kč. Od psychologicky významné půlmilionové hranice ho dělila jen pětistovka, ovšem i to byl ve srovnání s původní cenou velký posun dolů.
Nový Peugeot 2008 se po faceliftu, který ho po všech stránkách vylepšil, prodává za akční cenu 470 000 Kč. Jak je to možné? To vysvětluje ředitel značky Peugeot, Marco Venturini, takto: „Prošli jsme turbulentním obdobím, kdy jsme neměli auta. Nedostatek čipů, logistické výpadky, snižování výrobní kapacity… to vše byly potíže, kterým jsme museli čelit. Nyní jsme ale krizi překonali, aut máme konečně zase dost, a tak nás teď čeká těžký úkol vyšplhat se zpátky. Opět máme výrobní kvóty a daří se nám i vyjednat s výrobcem lepší nákupní ceny, takže můžeme snižovat ceny našim klientům. Tohoto pozitivního obratu tedy maximálně využijeme. Už v říjnu chceme uspořádat tradiční akci 7 dní Peugeot, a dát tak našim prodejům nový impuls.“
Tohoto příznivého období tak mohou využít i klienti. Navíc ti, kteří neplánují pořídit elektromobil či plug-in hybrid, mají nejvyšší čas se rozhodnout a koupit vůz se spalovacím motorem, než tyto klasické pohony nové emisní normy definitivně odvanou do propadliště dějin. U modelu Peugeot 2008 jsou v nabídce dva benzínové motory PureTech o výkonech 100 a 130 koní. Jeden z nich stále ještě pořídíte s šestistupňovou manuální převodovkou, což je mimochodem také jeden z automobilových komponentů směřujících k vyhynutí.
Dieselový motor má u Peugeotu 2008 výkon 130 koní a je spojen výhradně s osmistupňovým automatem. Nicméně, přestože se jedná o tradiční spalovací motory, vykazují velmi dobré ekologické hodnoty. Emise CO2 se pohybují dle verze od 123 do 133 g CO2 na kilometr a spotřeba benzínu na sto kilometrů se pohybuje od 5,0 do 5,9 litrů.
Také příznivci elektrifikovaných pohonů mají z čeho vybírat. Plně elektrická verze s dojezdem 406 kilometrů uspokojí veškeré požadavky motoristů. Méně nároční klienti dostanou začátkem příštího cenově dostupnější variantu s dojezdem 340 kilometrů. Pro ty, kteří nemají možnost dobíjet, bude vhodnou ekologickou alternativou mild-hybridní pohon o výkonu 136 koní. Baterie se dobíjí za jízdy rekuperací a ušetří v průměru až 15 % paliva a emisí. Také tato motorizace dorazí na český trh začátkem příštího roku.
Nové pohony jsou bezpochyby nejvýznamnějšími inovacemi, které facelift přinesl. A jaké jsou další změny? Samozřejmě hlavně designové, jak vysvětluje šéfdesignér značky Matthias Hossann: „Peugeot s novým modelem 2008 nadále posiluje svou technologickou identitu a dravý charakter. Jedním z klíčových prvků práce designérů je koncepce přední části vozu, jejímž zásadním rysem je podpis ve tvaru tří drápů. Zvýrazňuje se tak propracovaný osobitý styl, díky němuž je toto SUV tak úspěšné na všech trzích, i posun nového Peugeotu 2008 do kategorie luxusních vozů.“ Neboli ve zkratce: nová čelní maska, přední i zadní světla, nové logo, přepracovaná zadní část, kola, materiály v interiéru a barvy karoserie. Z odstínů bohužel zmizela oblíbená oranžová a nahradila ji sametově šedá. Ta sice není tak výrazná, ale působí velmi reprezentativně a moderně. Autu nesmírně sluší.
Velké změny se odehrály i uvnitř. Změnil se kompletně infotainment. Navíc jsou všechny verze 2008 nyní standardně vybaveny destipalcovým centrálním dotykovým displejem (dříve 7 palců u prvních dvou výbavových stupňů). Umožňuje ovládat funkce rádia a telefonu nebo nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím. Nový vůz má taky více zásuvek USB, nové indukční dobíjení či nové ovládání převodovky. Zkrátka pokrok na všech frontách. Kéž by i jiné modely zlepšily své výbavy a vzhled a snížily cenu!
Zdroj: Peugeot