Ceny aut letí dolů, nejoblíbenější SUV koupíte až o 200 tisíc levněji než loni
Ještě před rokem se stejný model prodával o 200 tisíc dráž, top verze dokonce o závratných 256 tisíc! Sklady navíc zely prázdnotou a na nová auta se čekalo mnoho měsíců.
„Dnes jsme úplně jinde,“ vysvětluje současnou situaci na trhu ředitel značky Peugeot, Marco Venturini. „Od druhé poloviny loňského roku výrobní kapacity konečně začaly reflektovat požadavky trhu. Opět máme skladové zásoby a můžeme našim zákazníkům nabídnout akční ceny. A ty jsou v současné době opravdu zajímavé. Do nového roku jsme vstoupili s novoročními bonusy, které dáváme k modelům Peugeot 208, 308, 308 SW a 408. Naše nabídka je tak velmi atraktivní.“
Na nákup nového auta vám teď stačí něco přes 300 tisíc. U Peugeotu například prodávají malý městský model 208 za 375 000 Kč, pětiletá záruka je přitom v ceně. Nemáte-li dost na účtu a zároveň se nechcete zadlužovat, můžete si tento svěží, kompaktní a ultramoderní vůz pořídit i na operativní leasing za cenu pod šest tisíc korun měsíčně. S tímto typem financování navíc budete jezdit zcela bez starostí. V ceně totiž máte povinné ručení i havarijní pojištění.
Poohlížíte-li se po elektromobilu, i zde jsou možnosti, jak nakoupit za dobrou cenu, jak potvrzuje Marco Venturini: „Elektrické vozy jsou důležitou součástí strategie značky Peugeot. Chceme tuto technologii co nejvíce zpřístupnit klientům, a proto jsme snížili cenu našich elektromobilů o desítky tisíc korun. Jeden z nejprodávanějších elektrických vozů, Peugeot e-208, jsme zlevnili o 120 tisíc korun. Navíc poskytujeme na všechny elektrovozy nadstandardní osmiletou záruku.“
Snížení cen elektromobilů je dobrou zprávou hlavně pro firmy. Ty totiž navíc v letošním roce mohou na nákup bezemisních vozů čerpat dotace. Ovšem i pro soukromé klienty může být nákup vozu dobíjeného ze sítě velmi zajímavý. To se týká zejména domácností, které si pořídily solární panely. Jen za první pololetí loňského roku jich v Česku bylo skoro padesát tisíc. Rekordní zájem o fotovoltaiku táhl dotační program Nová zelená úsporám. Podpořil nejen instalaci solárních elektráren, ale také wallboxů. Díky tomu bude řada motoristů, kteří si pořídí elektrický nebo plug-in hybridní vůz, moci jezdit od jara do brzkého podzimu takřka zadarmo.
A jak se budou vyvíjet ceny aut v roce 2024? Podle Marca Venturiniho se udrží na současné úrovni, možná dokonce ještě kousek spadnou. Důležitým faktorem ale bude nabídka pohonů. Řada dříve populárních motorů totiž v důsledku nových emisních norem z trhu zcela zmizí. Jak se omezení nabídky promítne do poptávky, to ukáže čas.
Nejde si nevšimnout, že zatímco loni a předloni lidé brali nová auta útokem, neb jich kvůli okolnostem byl obrovský nedostatek, letos se situace mění. Nových vozů je dost. Vrací se tím téma „boje o zákazníka“ a slevových akcí? Jak to ve srovnání s minulostí v roce 2024 vnímáte?
Ano, situace na automobilovém trhu se oproti uplynulým obdobím radikálně mění. Trend slevových akcí pozorujeme už několik měsíců. Je to patrné i z hlediska automobilové reklamy. Ta je vidět mnohem více, zejména pak v online médiích a na billboardech. Automobilky opět komunikují ceny, akční nabídky a také informaci o tom, že mají skladové zásoby. Vše naznačuje tomu, že „boj o zákazníka“ už začal.
Jakou aktuální akci považujete za trhák?
Značka Peugeot snížila ceny nových vozů poměrně výrazně, zejména se to týká modelů 308, 308 SW a také 5008. Toto oblíbené sedmimístné SUV nyní prodáváme pod 700 tisíc, zatímco před rokem to bylo o skoro 200 tisíc víc. Zajímavou nabídku máme i na model Peugeot 208, který se dá pořídit na operativní leasing za 5990 Kč měsíčně.
Bude hra s cenami (zlevňování) pokračovat i dál v roce 2024? Co o tom rozhodne?
Dá se předpokládat, že v dohledné době auta nijak radikálně nezdraží, spíše naopak. Automobilový trh dle našich předpokladů oproti loňsku neporoste, o to víc budou výrobci muset bojovat o klienty. Důležitým faktorem bude zřejmě nabídka pohonů. Mnohé automobilky zastavují výrobu určitých motorů, často i velmi žádaných. Ti, kteří je budou prodávat, pak nebudou mít důvod ceny snižovat.
Ještě před rokem byla situace u českých prodejců aut pro zákazníky