Legenda Dakaru: Speciál Tatra ztracený 30 let v Africe byl nyní představen v plné kráse!

Auto 09. června 2017 | 08:42 — Lukáš Bauer
Dávno ztracený speciál Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, který se zúčastnil slavného závodu Paříž-Alžír-Dakar 1986, jezdil několik desetiletí v soukromých službách v severní a západní Africe. Tento týden byl v Kopřivnici představen kompletně zrestaurovaný.
Další 4 fotografie v galerii
Dávno ztracená legenda kopřivnické Tatry se po více než 30 letech vrátila ke svému stvořiteli / Tatra Trucks

S legendárním závodním speciálem Tatra T 815 6x6 VE „Ostrý-II“, který řídila posádka Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina, se automobilka v roce 1986 poprvé v historii zúčastnila náročného závodu Paříž-Alžír-Dakar. Krátce po svém angažmá v závodu se vůz dostal do soukromého vlastnictví a mnoho let o něm nikdo neslyšel.

30 let ztracený závodní speciál byl minulý rok nalezen ve Francii ve vlastnictví majitele cestovní agentury, který ho využíval k podnikání ve státech severní a západní Afriky. V těžkých písečných a bahnitých terénech najezdila závodní Tatra obrovské množství kilometrů, přičemž ani jednou za tu dobu nenechala svého majitele „na holičkách“.

Automobilka ihned na místo vyslala odborníky k ověření autenticity vozidla. „Tým složený ze zkušených specialistů na techniku a především vývoj a stavbu soutěžních speciálů potvrdil originalitu vozidla, podvozku i motoru,“ uvedla automobilka. Vůz ovšem nemá originální nástavbu, kterou nový majitel ihned po dakarském maratonu v roce 1986 nahradil nástavbou novou.

S majitelem se Tatra dohodla na výměně za nový vůz Tatra Phoenix Euro 6 představující po technické stránce to nejlepší z civilní produkce, co automobilka v současné době svým zákazníkům nabízí. Klíče od obou vozů si koncem roku 2016 navzájem předali osobně majitel agentury Jean Philippe s technickým ředitelem automobilky Radomírem Smolkou.

Při renovaci vozidla, která trvala přesně 270 dní, automobilka kladla velký důraz na zachování co největšího množství původních dílů a dodržování autentických výrobních procesů. Některé části vozidla, především kabina a karosářské drobnosti, bylo třeba kompletně zrekonstruovat. Nástavba byla vyrobena nová včetně původní konstrukční dokumentace.

Tento týden bylo plně funkční vozidlo Tatra T 815 6x6 VE „Ostrý-II“ představeno na tatrováckém polygonu, ve stejném technickém stavu jako před více než třiceti léty. Na slavnostním představení byla také původní posádka tohoto vozu z roku 1986, která dodnes připomíná vstup automobilky Tatra do závodu Paříž-Alžír-Dakar.

Fotografie vozu tak jak byl nalezen i po jeho kompletní rekonstrukci naleznete v galerii.

Další články
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Adam Mišík na někoho působí odtažitě, ve skutečnosti je ale bezprostřední a nesmírně přívětivý

Je vaším snem zažít pulsující atmosféru nejslavnějšího...

Chtěli byste vědět, jaká zima nás letos čeká? Sledujte...

5 chyb při výběru AKU nářadí, kterým se musíte vyhnout

Jak vytvořit dokonalou zahradní oázu: Tipy a triky

Jaké jsou výhody běhu? Fakta a mýty o tomto sportu

Co můžete očekávat, když přivedete dítě do domácnosti se...

Zavřít reklamu