Nejlepší automobil světa je ve výrobě již 92 let. Podívejte se na nejnovější Rolls–Royce Phantom
Obhájit téměř sto let titul „nejlepšího automobilu na světě“ však není tak jednoduché. Díky vizionářskému inženýrství a hlavně velké míře pochopení proto, co má nejluxusnější zboží světa ztělesňovat, však Rolls–Royce vždy tento titul obhájil.
Nová, již osmá generace Phantomu tak jistě nebude v tomto směru zklamáním. Automobilka se totiž nesmířila pouze s uvedením nového modelu, který vychází z předchozího modelu. U osmé generace totiž výrobce opustil technologii sdílených platforem a postavil tak zbrusu novou limuzínu. Nový Phantom je tak trochu revoluční, protože ukazuje nový směr, kterým se bude výroba luxusních automobilů ubírat.
Phantom VIII je vybaven zcela novým prostorovým rámem z hliníku, který by měl být základním stavebním kamenem všech budoucích Rollsů. Výrobce luxusních automobilů tak nadobro upustil od technologie samonosné konstrukce, která je celosvětově nejpoužívanější převážně v segmentu masově vyráběných aut.
Nová platforma byla navržena a zkonstruována od počátku tak, aby byla schopna vyhovět požadavkům na rozměry a hmotnost různých budoucích modelů Rolls-Royce, včetně těch s různými druhy motorů, pohonů a systémů.
Nová architektura je přibližně o třicet procent tužší než konstrukce Phantomu VII a je symbolem toho, jak precizně Rolls-Royce řeší otázky jízdního komfortu, akustického komfortu, designu exteriéru i vnitřního prostoru.
Konstrukce hliníkového prostorového rámu přináší mimořádnou tuhost karoserie pro výjimečné, „ve své třídě nejlepší“ funkční vlastnosti, a zároveň také minimální hmotnost. Nový Phantom je o třicet procent tužší než jeho předchůdce, což má za následek lepší jízdní komfort.
Phantom má také kompletně přepracovanou přední nápravu s dvojitými příčnými rameny a pětiprvková zadní náprava přinášejí ohromující úroveň kontroly příčných i podélných náklonů karoserie a poskytují neuvěřitelnou agilitu a stabilitu. Kvalitě jízdy rovněž pomáhá systém řízení zadních kol, který přispívá k ničím nerušené jízdě bez ohledu na jízdní podmínky.
Pověstná jízda v Phantomu „jako na létajícím koberci“ se tak díky lehké platformě a nové generaci odpružení s udržováním světlé výšky výrazně zlepšila. Odpružení provádí každou sekundu miliony výpočtů a průběžně upravuje elektronicky řízené tlumiče v reakci na zrychlení kol a karoserie, pohyby volantu a informace z kamer. Kromě toho je vybaven také funkcí pomyslného „vlajkonoše“, která na základě dvojice čelních kamer sleduje povrch vozovky před vozem a do rychlosti 100 km/h proaktivně, tedy s předstihem, upravuje činnost podvozku pro co možná nejkomfortnější charakteristiku.