Elektrický Aston Martin se připojí po boku Audi a Jaguar do soutěže Formule E
Automobilka Aston Martin již nedávno informovala o vývoji svého prvního elektrického vozu v podobě sedanu s označením Rapid E. Spolu s prvním elektricky poháněným vozem si začíná také pohrávat s myšlenkou o vstupu do elektrické závodní soutěže Formule E po boku značek Audi a Jaguar.
Německé automobilky Porsche a Mercedes–Benz taktéž nedávno potvrdily svůj vstup do světové série Formule E a počítají se startem v sezóně 2019–2020.
Palmer však zároveň uvedl, že on sám by za Aston o vstupu neuvažoval dokud, bude v soutěži potřeba v polovině závodu vyměnit auto. Nevýhodou Formule E je totiž nemožnost rychlého tankování paliva, a proto je pro závod potřeba nejméně dvojice závodních speciálů.
Sezóna v prosinci je ale poslední, která bude vyžadovat výměnu vozu. V sezóně 2018-19 budou již závodní speciály vybaveny bateriemi s dostatečnou kapacitou pro dokončení závodu s jedním vozem.
Elektrický Aston Martin RapideE bude v prodeji za cenu kolem 5,3 milionů korun a série bude omezena na pouhých 155 kusů.
Palmer popsal auto jako „průkopníka“ v rámci značky Aston a přirovnal jej k prvnímu modelu Tesly, sportovnímu vozu Roadster postaveného Lotusem.
Aston Martin původně oznámil, že s čínskou společností LeEco vyvíjí své první elektrické vozidlo, ale spolupráce zanedlouho poté skončila díky finančním problémům čínského subjektu. Nyní, po téměř šesti měsících, je však vývoj opět v plném proudu a první elektrické auto Astonu bude brzy na světě.