Dallara svým prvním silničním autem pořádně zatopí velkým značkám. Vypadá naprosto skvěle
V závodní branži je Dallara uznávanou značkou. Například v závodech IndyCar je téměř každý vůz postaven na podvozku Dallara. Tato značka nikdy neměla svou vlastní závodní stáj, přesto se jedná o technologicky velmi vyspělou firmu, která vyrábí díly i do Formule E.
Značka Dallara, která stojí také za vývojem mnoha legendárních prototypů Audi Le Mans, nyní vstupuje na trh se svým prvním silničním modelem v podobě lehkého roadsteru Dallara Stradale.
Jak už je u značky Dallara standardem, použila pro stavbu nového vozu mnoho lehkých kompozitů a dílů z uhlíkových vláken, díky kterým je výsledná váha pouhých 855 kg. Monokokový podvozek je vyroben z prepregu, což je velice drahý materiál skládající se z preimpregnovaných uhlíkových vláken.
Za kokpitem, uprostřed vozu, je umístěn přeplňovaný čtyřválcový motor o objemu 2,3 litru, který může dosáhnout výkonu až 400 koní. Tato pohonná jednotka dokáže lehký vůz z nuly na sto vystřelit za několik málo vteřin, výrobce ale přesné zrychlení neuvádí. Předpokladem je také sekvenční automatická osmistupňová převodovka.
Ze závodního dědictví značky Dallara se dá také odvodit, že vozidlo bude mít nastavitelnou tuhost podvozku, stejně jako aerodynamiku. Dallara tvrdí, že Stradale dokáže získat až 80 kg navíc při maximální rychlosti a při zatáčení sníží až 2G bočního zatížení.
Práce na výrobě Stradale začaly už v roce 2015. První vůz, který sjel z výrobní linky, dostal minulý týden šéf a zakladatel společnosti Giampaolo Dallara. Automobilka plánuje postavit sérii šesti set vozů Stradale. Cena je ale poměrně vysoká, základní verze vyjde v přepočtu na 3,5 milionu korun.