Před 120 lety vyjel na dalekou cestu první vůz se spalovacím motorem postavený v Kopřivnici
V květnu roku 1898 vyrazilo nejvyšší vedení společnosti Nesseldorfer Wagenbau-Fabriks-Gesselschaft a jeho obchodní spojenci novým vozem za doprovodu dalšího automobilu Benz Phaeton, který byl později přejmenován na Instructor, z Kopřivnice do Vídně po vlastní ose.
Za čtrnáct a půl hodiny čistého času urazila malá kolona obou vozů doplněná cyklisty, po trase Kopřivnice – Přerov - Uherské Hradiště – Hodonín - Vídeň 328 kilometrů. Cílem cesty prvního skutečně využitelného vozidla se spalovacím motorem ve střední Evropě, bylo jeho představení na výstavě otevřené k 50. výročí panování ryzího monarchy, císaře Františka Josefa I.
NW Präsident prý budil ve Vídni zaslouženou pozornost. Díky zajímavým křivkám karosérie, odvozené z moderního kočáru, tvořil vůz s podvozkem harmonický celek a výrazně se tak lišil od všech tehdy vyráběných automobilů.
Díky tomuto počinu získala kopřivnická firma také první obchodní úspěch v podobě objednávky podobného vozu od vídeňského uhlobarona Oskara Berlema. Ten ale získal již upravenou verzi vozu s konstrukčně pokročilejší převodovkou.
Po skončení výstavy firma darovala svůj NW Präsident společně s vozem Instructor Rakouskému automobilovému klubu jako cvičná vozidla. V roce 1919, po společensko-politickém přeskupení střední Evropy, se vůz NW Präsident dostal do sbírek Národního technického muzea v Praze.
Později již v továrně Tatra vyrobili repliku podle dochované dokumentace. Jak byla práce úspěšná, může každý návštěvník severomoravské Kopřivnice posoudit na vlastní oči. Nedávno také Tatra zrenovovala svůj závodní speciál, který byl objeven poté, co byl téměř třicet let ztracen (čtěte: Speciál Tatra ztracený 30 let v Africe byl nyní představen v plné kráse).