Unikátní vlak Slovenská strela čeká tříletá renovace. Na své místo se vrátí již po vlastní ose
Společnost Tatra Trucks před časem získala dotaci osmdesát milionů korun na jeho kompletní renovaci a nyní nastal čas, kdy lokomotiva zamíří do opravny. Vrátí se zpět na své místo za tři roky.
Legendární prvorepublikový vlak Slovenská strela začal jezdit od července 1936 na trati Praha-Bratislava. Expresní vlak se proslavil vysokou rychlostí a také unikátní řešením pohonu. Jeden ze dvou prototypů zničil požár a druhý byl po skončení služby vystaven v Kopřivnici před Technickým muzeem Tatra.
Společnost Tatra Trucks získala na začátku letošního roku dotaci v hodnotě téměř 80 milionů korun na rekonstrukci tohoto unikátního vlaku. Souprava tak v pátek 31. 8. 2018 opustí své dosavadní stanovištěpř před Technickým muzeem a bude převezena do Hranic, kde v příštích dvou letech podstoupí kompletní opravu. Zpátky se vrátí po vlastní ose a vlastní silou. Jejím novým domovem se stane speciální pavilon před nově vybudovaným muzeem automobilů Tatra.
Složitý proces nakládky začne u Technického muzea Tatry v Kopřivnici okolo 8 hodiny. V 10 hodin proběhne slavnostní rozloučení se Slovenskou strelou za účasti zástupců kraje, města Kopřivnice, společnosti Tatra Trucks a společnosti ČMŽO, která bude dvouletou rekonstrukci ve svých dílnách v Hranicích na Moravě realizovat.
Souprava bude po opravě kompletně provozuschopná a při zvláštních příležitostech bude vyjíždět z nového depozitáře na železnici. Celý projekt renovace vyjde na 118 milionů korun.
Vlaky s hybridním pohonem představovaly konstruktérskou špičku. V té době dokázaly díky důmyslnému hybridnímu pohonu dosáhnout rychlosti až 148 km/h. Vlak dokázal vyvinout rychlost až 148 kilometrů za hodinu.
Každá náprava byla osazena spalovacím a elektrickým motorem, přičemž pohon byl navržen tak, aby využíval výborné charakteristiky obou motorů a dosahoval úsporné a komfortní jízdy. Dále čtěte: (Unikátní vůz se spalovacím motorem byl před 120 lety postaven v Kopřivnici).