V Brazílii byly objeveny vzácné fosílie pradávných tvorů. Byli to předchůdci dinosaurů

Věda a technika 28. listopadu 2018 | 17:09 — Lukáš Bauer
Paleontologové odkryli velice vzácné zkameněliny tvorů, kteří byli přímými předky dinosaurů. Nález je velice cenným fosilním záznamem, protože o životě těchto pradávných zvířat se toho ví jen velice málo. Trojice zkamenělých koster byla objevena v Brazílii.
Vědci okryli tři zkamenělé kostry předchůdců dinosaurů / Internet

O předchůdcích dinosaurů se toho příliš neví a fosilních záznamů také není mnoho. O to vzácnější je objev tří zkamenělých koster těchto tvorů z Brazílie, které objevili zdejší paleontologové.

Tento nový druh dinosaurů, který byl pojmenován Macrocollum itaquii, vážil přibližně 90 kilogramů a měřil okolo 1,5 metru. Tito na svou dobu poměrně drobní tvorové byli býložravci. Jejich typickým rysem je velice dlouhý krk, který potřebovali k tomu, aby mohli získávat potravu ze stromů.

Tento nejstarší objevený druh sauropodomorpha žil přibližně před 225 miliony lety, tedy v období triasu. V té době byla Brazílie ještě součástí superkontinentu Pangea. To je také důvodem, proč jsou tyto zkameněliny tolik vzácné.

Sauropodomorpha byla poměrně rozsáhlá skupina dlouhokrkých býložravých dinosaurů, kteří postupně přešli na kvadrupední způsob chůze a postupem času se z nich stali největší suchozemští živočichové všech dob s hmotností až 100 tun a délkou přes 50 metrů.

„Objevili jsme tři skelety na přibližně pěti tunách horniny. To je naprosto ojedinělý nález a díky tomu dnes víme, že tato zvířata pravděpodobně žila ve stádech,“ uvedl jeden z paleontologů Rodrigo Müller z federální univerzity Santa Maria v Brazílii.

Vědci se domnívají, že nález by mohl zásadním způsobem zvětšit znalosti o vývoji sauropodů a také o tom, jakým způsobem tento druh dinosaurů dosáhl tak obrovských rozměrů. Dále čtěte: (V egyptském pohřebišti byla objevena dokonale zachovalá mumie ženy).

Inflace se sice stabilizovala, za oběd v restauraci ovšem zaplatíte v průměru už 224 korun