V Patagonii byl objeven neznámý druh dinosaura. Byl to těžce ozubený predátor

Věda a technika 08. června 2020 | 07:13 — Lukáš Bauer
Vědci v Patagonii objevili dosud neznámý druh masožravého dinosaura. Tento zvláštní okřídlený dinosaurus žil podle expertů před zhruba 90 miliony lety. Nový objev by mohl být důležitým střípkem skládanky vedoucí k úplnému pochopení evoluce ptáků.
Vědci při odkrývání fosilie nového druhu dinosaura / Matias Javier Motta-Conicet

Vědci z oboru paleontologie objevili v Patagonii fosilii dosud neznámého druhu okřídleného dinosaura. Podle prvotního výzkumu se jednalo o predátora, který v oblasti žil před 90 miliony lety. Tento neznámý druh by mohl pro vědce být důležitým klíčem k úplnému pochopení toho, jak se v průběhu evoluce vyvíjeli ptáci.

Drobný masožravý dinosaurus měl velice dlouhé končetiny a velice ostré drápy. Podle  vědce z argentinského přírodovědeckého muzea Matiase Motta tento tvor působil svým vzhledem mezi ostatními dinosaury velice elegantně.

Svou kořist trhal drápy

Výrazné drápy tento drobný predátor používal k útoku na svou kořist, kterou jimi pravděpodobně trhal. Nově identifikovaný druh dinosaura dostal jméno Overoraptor chimentoi.

Tento prehistorický tvor byl podle vědců velice rychlý a ulovit kořist v podobě plazů a dalších drobných živočichů pro něj nebyl žádný problém. Co vědce velice překvapilo, byl fakt, že jeho jeho křídla byla velmi dlouhá a robustní, podobně jako u moderních ptáků.

Podobný tvor byl objeven na vzdáleném ostrově

Zbytky fosilií, které jsou kratší než jeden a půl metru, objevili během vykopávek v provincii Rio Negro na jihu Argentiny. Dinosaurus je podle vědců příbuzný jiného druhu, který našli na více než 10 tisíc kilometrů vzdáleném východoafrickém ostrově Madagaskar. Dále čtěte: (Byl objeven dosud nejmenší druh dinosaura. Byl jen o málo větší než kolibřík).