Vědci zveřejnili znepokojivý výzkum. Koronavirus způsobuje další vážné onemocnění

Věda a technika 26. června 2020 | 08:13 — Lukáš Bauer
Výsledky několika vědeckých studií ukazují, že nový typ koronaviru může u zdravých lidí vyvolat cukrovku. Podle závěru výzkumu je patrné, že koronavirus způsobuje nevratné poškození buňek, které jsou v lidském těle zodpovědné za tvorbu inzulinu. Díky tomu pak může u jinak zdravého člověka vzniknout tato obávaná civilizační choroba.
Imunitní systém může zničit buňky tvořící inzulin / Pixabay

Vědci zveřejnili výsledky několika výzkumů, které přicházejí s velice znepokojivým zjištěním ohledně vlivu koronaviru na lidské buňky. Podle vědců je totiž z výzkumů patrné, že nový typ koronaviru dokáže nevratně poškozovat určitý typ buněk, který je zodpovědný za tvorbu inzulinu, který reguluje hladinu cukru v lidském těle. Pokud je poškozeno velké množství těchto buněk, může pak u jinak zdravého člověka propuknout cukrovka.

Začaly se objevovat znepokojivé případy

Vědci začali tuto schopnost koronaviru zkoumat poté, co se začaly objevovat případy, kdy lidé po překonání nemoci COVID-19 zjistili, že trpí cukrovkou, kterou však před onemocněním diagnostikovánu neměli.

Často se totiž v průběhu nemoci COVID-19 stává, že imunitní systém bojující proti viru zničí také buňky slinivky břišní, které jsou zodpovědné za tvorbu inzulinu. Tato skutečnost byla prokázána například v případě německého studenta Finna Gnadta, u kterého po překonání koronaviru cukrovka propukla. V jeho případě bylo také prokázáno, že v jeho krvi chyběly imunitní buňky, které běžně poškozují beta buňky.

Lidé s cukrovkou jsou velice ohroženou skupinou

Dosud se vědci domnívali, že cukrovka je pro pacienty s koronaviren přitěžujícím faktorem a je prokázáno, že lidé s touto civilizační chorobou nemoci COVID-19 snáze podlehnou. Nyní však výzkumy naznačují, že koronavirus může dokonce cukrovku způsobovat.

Německý student ale není jediný a po analyzování lékařských dat z několika států bylo zjištěno, že podobných případů je mnohem více. Vědci proto budou toto vodítko i nadále sledovat a pečlivě analyzovat, aby mohli souvislost mezi vznikem cukrovky a koronavirem definitivně prokázat. V rámci této analýzy chtějí také využít mezinárodních databází, které shromažďují informace o lidech trpících touto nemocí. Dále čtěte: (Koronavirus dokáže zničit lék na vši. Vědci mají dobré laboratorní výsledky).

Svět zasáhla smutná zpráva: Princezna Kate má rakovinu a podstupuje chemoterapii