Čína testuje nový supervlak. Dosáhne rychlosti až 1000 km/h
O zahájení zkoušek nového supervlaku informoval počátkem března čínskou státní televizi vedoucí inženýr projektu Deng Zigang. Čínští inženýři v rámci vývoje tohoto supervlaku zkonstruovali speciální magneticko-levitační trať ve vakuu, která umožňuje výraznou eliminaci ztrát kinetické energie soupravy.
Myšlenka je do značné míry podobná tranzitnímu systému Virgin Hyperloop One, který byl poprvé navržen miliardářem Elonem Muskem. Společnost Virgin Hyperloop One tento systém v současné době testuje a zlepšuje jeho schopnosti.
Zkušební zmenšená trať v Jiaotong University je asi 45 metrů dlouhá a může levitovat vlak několik centimetrů nad zemí. Trať má menší průřez a také používá méně magnetů a materiálů než běžné tratě pro maglev vlaky.
Prototyp vlaku unese 300 až 1000 kilogramů zatížení a bude testován do rychlosti 50 km/h, inženýři však doufají, že do konce letošního roku překoná jejich supervlak rychlost 400 km/h. V závěrečné fázi vývoje a zkoušek by pak měla souprava pokořit neuvěřitelných 1000 km/h.
Zpráva o zahájení zkoušek přichází jen pár měsíců poté, co největší čínský letecký dodavatel CASIC učinil odvážné tvrzení, že pracuje na létajících vlacích, které budou dosahovat rychlosti 4000 km/h.
V současné době je nejrychlejším vlakem na světě japonský SC Maglev, který v dubnu 2015 překročil hranici 600 km/h. V srpnu minulého roku Čína také uvedla do provozu jednu z nejrychlejších vlakových souprav současnosti (čtěte: Nejrychlejší vlaky světa jsou již v ostrém provozu).