Čína bojuje proti emisím. Spustila na vodu první čistě elektrickou nákladní loď světa
Námořní lodní doprava zůstala dlouho bez povšimnutí, co se týče emisí skleníkových plynů. Největší dopravní lodě přitom ročně vyprodukují tolik emisí jako statisíce automobilů.
Čína se v posledních letech snaží klást maximální důraz na životní prostředí v reakci na její smogem zamořená velkoměsta. Minulý týden čínské úřady oznámily, že mají jako první země na světě plně elektrickou dopravní loď.
Dva tisíce tun vážící plavidlo je určeno pro provoz na řece Pearl. Elektrické plavidlo může na jedno nabití urazit trasu dlouhou až 80 kilometrů a pokračovat může po dvouhodinovém dobití.
Plavidlo je dlouhé 70 metrů a je vybaveno velkou baterií o kapacitě 2400 kWh. Za pomoci svých elektromotorů může dosáhnout rychlosti 13 kilometrů za hodinu.
Další statistiky pro nákladní loď Číny zahrnují délku 70,5 metru, kapacitu baterie 2400 kWh a rychlost jízdy 12,8 kilometru za hodinu. S touto rychlostí nepatří rozhodně mezi nejrychlejší, ale zato uveze spoustu nákladu a do ovzduší nevypouští žádné emise.
Čína v tiskové zprávě také oznámila, že toto odvětví chce v následujících letech výrazně financovat zejména v rámci vnitrozemské říční dopravy. Tento projekt je součástí širší strategie Číny minimalizovat emise skleníkových plynů na svém území.